شناسهٔ خبر: 68260537 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۱ مردادماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام در ششمین جشنواره امیرجاهد

تهران- ایرنا- دبیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد، آخرین مهلت ثبت‌نام را ۳۱ مردادماه عنوان کرد و گفت: این جشنواره شهریورماه امسال با حضور هنرمندان جوان در شاخه‌های مختلف موسیقی در برج آزادی تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی مساح بیدگلی با اشاره به روند شکل‌گیری جشنواره ملی موسیقی امیرجاهد اظهارداشت: این جشنواره همزمان با همکاری خانه موزه با خانه موسیقی ایران در سال ۱۳۹۴ شکل گرفت و یکی از ده‌ها طرح حوزه موسیقی فیمابین این دو نهاد بوده که خوشبختانه تاکنون با موفقیت و تأثیرات بسزایی انجام شده است.

وی گفت: نخستین دوره این جشنواره مختص استان تهران برگزار و با استقبال خوبی مواجه شد و از دومین سال برگزاری آن تصمیم بر آن شد که به صورت سراسری و ملی برگزار شود. این جشنواره محدودیتی برای حضور سازها و گونه‌های مختلف موسیقی ندارد و هنرمندان در هر رده سنی نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و طبق رده سنی خود، توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بیدگلی افزود: هنرمندان از سراسر کشور آثار خود را به دبیرخانه‌های جشنواره که امسال ششمین دوره خود را سپری می‌کند ارسال کرده و قرار است این افراد در نیمه دوم شهریورماه در برج آزادی تهران به رقابت بپردازند.

دبیر اجرایی ششمین جشنواره موسیقی امیرجاهد درباره مهلت ثبت‌نام بیان کرد: با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام این دوره از جشنواره، یک بار تمدید شده بود و رقابت دعوت شدگان به مرحله نهایی باید در شهریورماه صورت پذیرد، امکان تمدید مجدد نبوده و آخرین مهلت برای ارسال مدارک لازم به دبیرخانه جشنواره، ۳۱ مردادماه است و اسامی هیات داوران نیز به‌ زودی توسط دبیر هنری جشنواره، استاد حمیدرضا عاطفی، اعلام می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند آیین‌نامه و فرم‌های ثبت‌نام را از طریق سایت خانه‌موزه به نشانی www.moeenjahed.ir دریافت کنند.

خانه موزه دکتر معین و استاد محمدعلی امیرجاهد با همکاری خانه موسیقی ایران براساس وظایف و رسالت خود، جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» را به منظور حفظ و ارتقای فن و هنر موسیقی جدی مبتنی بر مبانی تفکر، فرهنگ و هنر ملی ایران و ضرورت کشف استعدادهای درخشان و حمایت از نسل جوان در پنج رده سنی؛ «الف» (۱۱-۸)، «ب» (۱۵-۱۲)، «ج» (۲۰-۱۶)، «د» (۳۰-۲۱) و «ه» (۳۱ سال به بالا) برگزار می‌کند.

در این جشنواره که شامل موسیقی ایرانی (سنتی و محلی)، کلاسیک، پاپ، کوبه‌ای و آواز است، افراد متقاضی و گروه‌ها با توجه به رده سنی پس از ارزیابی اولیه و کسب مجوز، به رقابت خواهند پرداخت.

ششمین دوره جشنواره ملی موسیقی «امیرجاهد» از سوی خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران، انجمن موسیقی ایران، مجموعه فرهنگی برج آزادی تهران، بنیاد رودکی و شهرداری منطقه ۱۴ تهران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

نظر شما