شناسهٔ خبر: 68252476 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برای اولین بار در کشور: برای اولین بار در کشور:

خدمات درمان ناباروری به صورت رایگان انجام می‌شود خدمات درمان ناباروری به صورت رایگان انجام می‌شود

استاندار کرمان گفت: کرمان به عنوان اولین استان کشور، خدمات درمان ناباروری را به صورت رایگان به زوج‌های جوان ارائه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار یکشنبه ۲۷ مرداد ماه در جلسه ستاد جوانی جمعیت استان کرمان به چالش‌های فرهنگی و اجتماعی ناشی از شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر اشاره کرد و گفت: باید نگاه شرعی و مسئولانه‌ای به موضوع جمعیت و جوانی جمعیت داشته باشیم.

وی افزود: اقدامات بزرگی در زمینه درمان ناباروری در استان آغاز شده است و خدمات به صورت رایگان در بیمارستان‌های دولتی ارائه می‌شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: لازم است که به مردم اطلاع‌رسانی شود تا از پیشرفت‌های درمان ناباروری و حمایت‌های استان مطلع شوند. 

وی افزود: این اقدامات از نظر فرهنگی نیز پیشرفت خوبی داشته و ظرفیت بسیار مناسبی را ایجاد کرده است و  ما باید این حس مثبت را در افکار عمومی تقویت کنیم.

استاندار کرمان به مشکلات مسکن در شهر کرمان نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۵ درصد جمعیت استان در شهر کرمان ساکن است و برای تأمین زمین و تسهیلات با چالش‌هایی مواجه هستیم.

محمد جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در این جلسه گفت: تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۳۰ هزار زوج در استان کرمان با مشکل ناباروری مواجه هستند و  حل مشکل این افراد، کمک زیادی به افزایش جمعیت خواهد کرد. 

وی افزود: پزشکان متخصص استان کرمان در بخش خصوصی و دولتی در این زمینه همکاری دارند.

جعفری افزود: ظرفیت موجود در بیمارستان افضلی‌پور به صورت رایگان در دسترس است و تمام مراحل نوبت‌گیری، آزمایشگاه و سایر خدمات نیز در همین مکان انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: از اول تیرماه، خدمات درمان ناباروری در بیمارستان افضلی‌پور به صورت رایگان برای بیمه‌های تکمیلی و پایه ارائه می‌شود و این خدمت فقط در استان کرمان رایگان است.

 مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: همچنین در مرکز درمانی نجمیه، بخش خصوصی و فوق تخصصی جنوب شرق برای استان‌های جنوبی راه‌اندازی شده است و بیمه‌های تکمیلی و پایه در این زمینه همکاری دارند تا پرداختی بیماران کاهش یابد و بسیج نیز بدین منظور مبلغی از هزینه‌ها را تقبل خواهد کرد.

مریم‌ السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در این جلسه به طرح فتان (فرزندان تحول‌آفرین ایران زمین) اشاره داشت و گفت: همکاری حاکمیت و سازمان‌های مردمی در کنار یکدیگر می‌تواند بهترین نتایج را به همراه داشته باشد.

وی افزود: این طرح می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین حاکمیت و سمن‌ها و سازمان‌های مردمی عمل کند و اتاق فکری برای طراحی و ارائه راهکار‌های علمی و دقیق در این زمینه راه‌اندازی شود. 

نظر شما