شناسهٔ خبر: 68252610 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان

اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استان کرمان، زیر مجموعه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان امروز افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان یکشنبه ۲۸ مرداد در مراسم افتتاح اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استان کرمان، گفت: کاهش بی‌رویه جمعیت ناشی از سیاست‌هایی اسا که در گذشته اعمال شد و امروز خطرات خودش را نشان داده است و با مشکل جدی جوانی جمعیت روبه رو هستیم.

وی افزود: سیاست‌های جدید جمعیتی، رصد و پایش وقایع حیاتی و نرخ‌های جمعیتی است و به همین منظور اتاق رصد وضعیت جوانی جمعیت استانداری به عنوان مرکز سیاست‌گذاری استان راه‌اندازی شد.

فداکار بیان کرد: آمار و اطلاعات شاخص‌های جمعیتی به صورت مستمر در این اتاق بروزرسانی می‌شود و فرمانداران و مسئولان هر شهرستان می‌توانند وضعیت حوزه کاری خود را مشاهده کنند.

وی با اشاره به افزایش نرخ رشد جمعیت در استان کرمان، گفت: راه‌اندازی این اتاق رصد می‌تواند مراقبت‌ها و هشدار‌های لازم را در زمینه‌های جمعیتی به مسئولان مربوطه برای تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌ها بدهد. 

تله جمعیتی، آسیب‌های جدی فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دارد

مریم السادات طباطبایی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: در اتاق وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان، براساس شاخص‌های ازدواج، فرزندآوری، ناباروری، طلاق، مرگ و میر و سقط، وضعیت شهرستان‌های استان به تفکیک بررسی شده است و اطلاعات و آمار دقیق از علل مهم را برای برنامه‌ریزی و اقدامات علمی در اختیار قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت و تاکید رهبر معظم انقلاب بر حیاتی بودن جوانی جمعیت گفت: قرار گرفتن در تله جمعیتی، آسیب‌های بسیار جدی فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی دارد.

طباطبایی افزود: وضعیت هر شهرستان در میزان تجرد، فرزندان اول، دوم و سوم، مرگ و میر و دیگر شاخص‌های جمعیتی مشخص شده و براساس آن راهکار‌های حل و برون رفت از بحران داده می‌شود.

وی همچنین از حضور و همکاری اساتید و چهره‌های توانمند استانی_ملی در اتاق وضعیت جوانی جمعیت استانداری کرمان خبر داد.

نظر شما