شناسهٔ خبر: 68251245 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

علیمردانی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی بهداشت؛

برنامه‌هاي ظفرقندي همسو و منطبق با اسناد بالادستي کشور است

صاحب‌خبر -
برنامه‌هاي ظفرقندي همسو و منطبق با اسناد بالادستي کشور است
خبرگزاری آریا - نماینده مردم ابهر در مجلس معتقد است برنامه‌های ظفرقندی همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است.

به گزارش خبرگزاری آریا، منصور علیمردانی در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، 28 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت وفاق ملی یعنی همه افکار و سلیقه‌ها را باید سوار قطار نظام کنیم و در عین تکثر و سلایق به گفتمانی دست پیدا کنیم که حلال مشکلات مردم و حافظ نظام باشد.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری ادامه داد: مقام معظم رهبری در این جلسه تأکید کردند ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند لذا تحقق این هدف نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم‌پوشی است.
وی با بیان اینکه انسجام مجموعه ارکان نظام نیاز کشور و مردم است، افزود: همچنین رهبری تأکید داشتند موفقیت دولت، موفقیت همه ما است. باید صدای واحد در همه مسائل کشور و از سوی همه ارکان نظام شنیده شود.
علیمردانی تأکید کرد: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در حرف‌های مسئولان پیدا کرده و ارکان نظام باید با صدای واحد آنها را مأیوس کنند.
این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه مجلس باید مرکز انتشار افکار مثبت در افکار عمومی باشد، گفت: مجلس باید با خودداری از منفی‌بافی و سیاه‌نمایی اذهان مردم را متشنج نکند.
وی با بیان اینکه کشور در حال گذر از چالش‌ها و معضلات جدی است، ادامه داد: ما از سویی در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار بحران‌های فراوان است و از سوی دیگر با چالش‌های متعدد داخلی مواجه هستیم. تنها یک سال دیگر تا افق سند چشم‌انداز 1404 زمان باقی است اما ما در برخی شاخص‌ها در اهداف این سند فاصله داریم.
علیمردانی با بیان اینکه حوزه سلامت با مشکلات عدیده‌ای نظیر کمبود نیروی انسانی، منابع مالی و سوءاستفاده از اختیارات قانونی مواجه است، بیان کرد: در انتخابات اخیر دکتر پزشکیان با تأکید بر عدالت و احقاق حقوق ملت پیروز شد. اکنون کابینه وی در معرض رأی اعتماد مجلس قرار دارد. این کابینه به اذعان همه سلایق شاکله سیاسی خاصی ندارد و اشخاصی در آن معرفی شده‌اند که به اذعان رئیس جمهور دارای صلاحیت و کارآمدی در حوزه خود هستند.
وی با اشاره به محسنات وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان تأکید کرد: برنامه‌های آقای ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی کشور است، ایشان از طب ایرانی، جوانی جمعیت و ارتقاء بیمارستان‌های دولتی حمایت کرده است.
علیمردانی با اشاره به حمایت بزرگان عرصه سلامت از ظفرقندی و نظر مثبت کمیسیون بهداشت درباره وی ادامه داد: ظفرقندی از جایگاه مسئول نظام سلامت باید پیگیر امور سلامت مردم باشد که بوده است. همچنین او باید مشاور امین در امور مربوط به سلامت باشد که این طور بوده است.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین هر نوع سیاسی کاری در وزارت تخصصی را حرام می‌داند، به واقع اگر وی برای وزارت بهداشت و درمان انتخاب شود از همه توان تخصصی خود در این حوزه استفاده خواهد کرد بنابراین نباید بگذاریم تا وزارت بهداشت و درمان توسط سرپرست اداره شود./
پایان پیام

نظر شما