شناسهٔ خبر: 68252315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

در موافقت با وزیر پیشنهادی کار و رفاه اجتماعی؛

حسینی: افراطی‌گری مسائل سیاسی در دوره مجلس ششم را محکوم می‌کنم

نماینده مینودشت گفت: افراطی‌گری مسائل سیاسی در دوره مجلس ششم را محکوم می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید نجیب حسینی نماینده مینودشت، که به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس دیدگاه‌های خود را بیان می‌کرد، گفت: به عنوان کسی با شما سخن می‌گویم که در دوره ششم مجلس شورای اسلامی در مجلس حضور داشتند امروز از پشت این تریبون افراطی‌گری مسائل سیاسی آن دوره را محکوم می‌کنم.

وی افزود: کسانی که برای ارتقای جمهوری اسلامی ایران و توانمندسازی اقشار محروم تلاش کردند و ماندند تا ثابت کنند ایران را دوست دارند امروز حقشان نیست که مورد عتاب قرار بگیرند. یک جوان ۳۵ ساله آن زمان اعلام می‌کند که در افکار خودم تجدید نظر کرده‌ام و ما از او نپذیریم. اسلام به ما این را می‌گوید که ما امروز برای ۲۳ سال قبل قضاوت کنیم.

حسینی گفت: در مجلس ششم فضای سیاسی آنقدر سخت بود که در ادوار گذشته متأسفانه بیانیه‌های مختلف را امضا کرده‌ایم و به هر دلیلی اشتباهی صورت گرفته است و امروز راه این است که بگذریم.

نماینده مینو دشت ادامه داد: تعدادی خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتند راجع به مجلس ششم و ایشان گفتند بگذرید و خواهش می‌کنم با خط‌کش امروز قضاوت کنید و با خط‌کش امروز اندازه‌گیری کنید و با خط‌کش امروز رأی اعتماد دهید.

حسینی بیان کرد: حضرت امام فرمودند حال امروز مهم است. از کسانی که مدافع قوی انقلاب هستند و رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت دادند که ما استعلام‌های وزرا را گرفته‌ایم و مشکلی نداشته است و برخی از نمایندگان چگونه می‌آیند به دستگاه‌های اطلاعاتی کشور که امنیت را برای کشور به ارمغان می‌آورند، آن‌ها را قضاوت می‌کنید که خدایی نکرده گزارش درست به ریاست جمهوری در پاسخ به استعلام نداده باشند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های امنیتی با هیچ کسی عقد اخوت نبسته است و خط قرمز آن‌ها ولایت و دفاع از جمهوری اسلامی است. وزیر پیشنهادی کار اشراف کاملی به این حوزه دارد.

نماینده مینو دشت اظهار کرد: امروز می‌دانیم که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکلات عدیده‌ای دارد، نظیر بیکاری که بر مردم فشار می‌آورد و زندگی مردم و بازنشستگان را روز به روز دشوارتر می‌کند.

حسینی افزود: اگر قرار است امروز به این مسائل و مشکلات فائق بیاییم یک راهکار دارد و آن این است که بتوانیم در حوزه حکمرانی شرکتی و مدیریت شرکت‌ها یک فرد توانمند را انتخاب کنیم و راه این است که بتوانیم فردی را انتخاب کنیم که سوابق اجرایی در بخش‌های مختلف کشور دارد.

وی اظهار کرد: همکاران عزیز من شهادت می‌دهم که در دورانی که در وزارت کشور بودم و به دستور رهبری سازمان خدمات اجتماعی شکل گرفت آقای میدری بیشترین خدمات را به اقشار آسیب پذیر داشته است. دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی این موارد را تأیید می‌کنند.

نماینده مینو دشت ادامه داد: وزیر پیشنهادی چهره خوبی در جامعه کارگری و کارفرمایی دارد. دفاع من بر اساس کار کارشناسی و عقیده من است و سوابق اجرایی وزیر پیشنهادی را می‌شناسم. انتقاد به برنامه‌ها قابل حل است اما تا چه زمانی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که در یک مقطع زمانی که اتفاقی افتاده است نیروهای متخصص را محروم کنیم و این‌طور مردم متضرر خواهند شد.

حسینی بیان کرد: من یک هفته شخصاً برنامه‌های آقای من یک هفته شخصاً برنامه‌های آقای میدری رو مطالعه کرده‌ام و به اسناد بالادستی استناد کرده و معتقد است عدالت محور اصلی سیاست‌های وزارت کار است و برنامه‌های او برای تحقق عدالت در توزیع منابع و فرصت‌ها همچنین تقویت رفاه اجتماعی و سیاست‌های حمایتی است.

وی اظهار کرد: برنامه کاهش تصدی‌گری در صندوق‌های بازنشستگی جزو اعتقاد و برنامه‌های وزیر پیشنهادی است که شستا را در اختیار متخصصان قرار خواهد. ارتقا شفافیت و نظارت بر صندوق‌های بازنشستگی را موجب خواهد شد. وزارت کار یک وزارتخانه فرابخشی است و نیازمند فردی با نگاه متخصص سیستمی است و ذی‌نفعان گسترده‌ای از مردم و گروه‌های شغلی همچنین تشکل‌ها و اتحادیه مختلف را در بر می‌گیرد که باید مشارکت آن‌ها را جذب کرد.

نماینده مینو دشت همچنین به اهمیت ابعاد اقتصادی وزارت کار اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از تشکل‌ها و سمن‌ها از آقای میدری حمایت کرده‌اند و او با کسی تعارف ندارد اگر در طول کار سیاسی خود از کسی حمایت کرده است با اعتقاد این کار را انجام داده است و یک اقتصاددان است که دلش برای کشور و محرومین می‌سوزد.

وی اظهار کرد: آقای حیدری پرچمدار عدالت بوده است. عملکرد عالی در وزارت رفاه دارد و کسی که ۴۰ سال بر موضوع عدالت صحبت کرده است این را در مورد آقای میدری می‌گوید. امروز شایسته‌ترین فرد برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. بسیج دانشگاه امیرکبیر از برنامه‌های آقای میدری که عدالت محور است حمایت می‌کند.

این نماینده موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار همچنین تاکید: مسلمانی ما ایجاب می‌کند که پذیریم که آقای میدری می‌گوید در گذشته اشتباه کرده اما فرد موفقی بوده است و اجازه ندهیم به هر قیمتی افراد متخصص و دلسوز که کارآمدی دارند و می‌توانند گره‌ای از مشکلات قشر محروم جامعه را باز کنند خدای ناکرده از دسترس خارج شوند.

نظر شما