شناسهٔ خبر: 68250263 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سلامت نیوز | لینک خبر

نماینده موافق وزیر پیشنهادی بهداشت :

ظفرقندی آمده است خدمت کند

آقایان رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان و احمد بیگدلی نماینده تاکستان در جلسه رای اعتماد مجلس به عنوان موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت صحبت کردند.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی سنگدوینی نماینده گرگان که موافق برنامه های پیشنهادی وزیر بهداشت است گفت : «از دکتر پزشکیان رییس جمهور تشکر می کنم به واسطه معرفی کابینه فراجناحی و وفاق ملی. این فرصت را غنیمت بشمارید. آیا واقعا عزیزانی که در کابینه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شدند از مراجع امنیتی تایید صلاحیت نگرفته اند؟ با اینها صحبت نکرده اند؟ از وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه مگر تاییدیه نگرفته اند؟ عزیزان دومین وزارتخانه ای که بیشترین جمعیت به سمت آن رجوع می کند بعد از وزارت آموزش و پرورش وزارت بهداشت است .»

وی افزود:« آقای دکتر ظفرقندی این فرصت را از طریق دکتر پزشکیان برای خودش غنیمت شمرده است و آمده است خدمت کند اولین این مسیر را برای این در نظر بگیرید حتما می آید حال حاضر خود را برای نمایندگان توضیح می دهد اصل حال حاضر افراد است جامعه پزشکی ایشان را تایید کرده است نخبگان وی را تایید کرده اند آقای دکتر مرندی، خانم دکتر وحید دستجردی و آقای دکترهاشمی وی را تایید کرده اند.»

رمضانعلی سنگدوینی گفت: « سیاست های کلی مقام معظم رهبری در طول ده سال حدود 30 درصد اجرا شده است آیا نباید به این توجه شود. اصلا دکتر ظفرقندی را چه کسی معرفی کرده است؟ رییس جمهوری که خود وزیر بهداشت بوده است و می فهمد، نایب رییس مجلس و چندین دوره نماینده مجلس بوده است پس متوجه می شود چه کسی را معرفی کرده است. »

وی افزود:« دکتر پزشکیان اعلام کرد برنامه بنده سیاست های کلی و برنامه هفتم است. نارضایتی در بین مردم و جامعه پزشکی و در بین شرایطی که در جامعه وجود هست که باید اصلاح شود اقای دکتر ظفرقندی وقتی به کمییسیون ما آمد اعلام کرد برای اصلاح امور آمده ام همه انجمن های علمی، سازمان نظام پزشکی و جامعه پزشکی از وی حمایت کرده اند که این سرمایه است.»

وی همچنین خاطر نشان کرد:« دکترظفرقندی خود یکی از طلایه داران دفاع مقدس بوده و جانباز شیمیایی دفاع مقدس است و حدود 50 ماه در جبه بوده است مگر می شود کسی که کتاب شرح درداشتیاق را نوشته است از مسیر انقلاب و رهبری خارج شود؟ ایشان یکی از شخصیت های پاک دست است. وی اعلام کرد اگر برگردیم یک روزی به دفاع مقدس حاضرم جانم را فدای این نظام و انقلاب و کشور کنم. همکاران عزیز قبول دارم من از اقای ظفرقندی می خواهم حتما مسائل را بازگو کنند. ولی حوزه سلامت را نباید سیاسی کنیم مردم گرفتارند و مشکل دارند باید مراقب باشیم. »

احمد بیگدلی نماینده مردم تاکستان هم در مقام موافقت با وزیر بهداشت گفت :«همکاران محترم و مردم شریف من فرزند شهیدم و پدرم در سنگر ظفرقندی شهید شده است و آمدم از وی دفاع کنم. او بلد است چگونه دانشجو تربیت کند و نگذاشته است ارز از مملکت خارج شود. فقط بالا 25 هزار دانشجو در استانبول داریم که دارند تحصیل می کنند. ظفرقندی نگذاشت میلیاردها تومان از مملکت خارج شود»

وی گفت :« او رییس نظام پزشکی بوده و تمام مشکلات کار بهداشت و درمان را می داند. شورای عالی بیمه تعرفه را مشخص می کند و ربطی به نظام پزشکی ندارد یکسال به صورت استثنا تعرفه از سوی نظام پزشکی تعریف شد .»

بیگدلی افزود : «چرا می خواهید امید بیماران صعب العلاج و دانشجویان را از بین ببرید؟ وفاق ملی یعنی چه؟ به خون شهیدم شهادت می دهم وی به نظام التزام عملی دارد چرا؟ چون مردم را به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری می کرد به تک تک کادر درمان و انجمن ها تماس گرفته و گروه ایشان مردم را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق می کرد این یعنی التزام عملی به جمهوری اسلامی.»

چشم کادر بهداشت و درمان به برنامه های ظفرقندی

وی خاطر نشان کرد :« الان چشم کادر بهداشت و درمان به شماست همکاران من در اتاق عمل گوششان به رادیو است. بهورزان چشمشان به شماست که به چه کسی رای می دهید. بیایید وفاق ملی را به معنای واقعی معنا کنیم همه ما باید دست به دست هم دهیم این مملکت مخصوصا چالش اصلی وزارت بهداشت را به پیش بریم. مطمئنم وی با استعلام از دستگاه های امنیتی معرفی شدند. تمام وزرا استعلام شده و مورد تایید دستگاه های امنیتی هستند. در اول این انقلاب تیم های اضطراری بهداشت درست شد که دکترظفرقندی و پزشکیان جزو این تیم ها بودند.»

بابک رضازاده پزشک عمومی و نماینده مردم حوزه انتخابیه مشکین‌شهر در جلسه رای اعتماد گفت :«شهرستان ما همانطور که می دانید مشکل کمبود تخت بیمارستانی دارد این شهر رکورد رای دهی را شکست. می دانم دکتر پزشکیان افرادی که انتخاب کرده است مثل خودشان عدالت محور است ما اگر بعضی جاها که به نفع خودمان نیست حمایت نمی کنیم که مخالف وفاق ملی است ما آمدیم که در این برهه ای که مشکلات زیادی وجود دارد دست در دست هم دهیم و این مشکلات را از بین ببریم که این نیازمند افراد بزرگ و توانمند است و با شعار دادن کار پیش نمی رود. »

وی افزود :« دکتر سوابق جبهه دارد. روز عملیات به ایشان می گفتند اماده رزم و حمایت از رزمندگان باشید و ایشان کارهای زیادی انجام داد برای حمایت از مردم ایران به جبهه رفت. ما هر زمان آماده ایم به فرمان رهبر در هر کجا که بخواهد از وطنمان دفاع خواهیم کرد هیچ کسی نمی تواند وطنش را از خودش جدا کند. در این ایام که کشور با تنگناهای مالی ناشی از تحریم روبرو است توجه دکتر ظفرقندی به مسائل نظام سلامت مهم و قابل تحسین است توجه به سطح بندی خدمات در برنامه ایشان مهم است. وی در تجربه مدیریتی خود در نظام سلامت به گونه ای عمل کرد که پس از سالها مورد تحسین همگان است. 7 وزیر بهداشت قبلی از ایشان حمایت کردند. برنامه های ارائه شده از سوی او واقع بینانه و در مسیر اسناد بالادستی و سند چشم انداز و برنامه هفتم توسعه و ابلاغیه های مقام رهبری است.»

هر نوع سیاسی کاری در یک وزارت تخصصی حرام است

منصور علیمردانی نماینده حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه همچنین در این جلسه گفت :« دولت وفاق ملی یعنی همه افکار و سلیقه ها را باید سوار قطار نظام کنیم و در عین تکثر در عقاید به گفتمانی دست پیدا کنیم که حلال مشکلات مردم و حافظ نظام باشد. مقام رهبری فرمودند در جلسه ای که اختصاصا برای نمایندگان مجلس سخنرانی می فرمودند ارکان مختلف نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند که تحقق آن نیازمند تعامل و همکاری و حتی گاهی اغماض و چشم پوشی است موفقیت دولت موفقیت همه ما است باید صدای واحد در مسائل مهم کشور از همه ارکان نظام شنیده شود برخی در دنیا گوش تیز کرده اند تا نشانه های اختلاف را در حرف های مسوولان پیدا کنند و ارکان نظام باید آنها را مایوس کنند مجلس باید با خودداری از سیاه نمایی افکار مردم را متشنج نکند.»

وی در ادامه گفت: «ما از یک طرف در منطقه ای زندگی می کنیم که دچار بحران های فراوان است و از طرف دیگر چالش های متعدد داخلی را پشت سر گذاشتیم تنها یک سال دیگر از پایان سند چشم انداز 1404 باقی مانده است ما در آغاز گام دوم انقلاب و اغاز برنامه هفتم هستیم.»


علیمردانی با تاکید بر اینکه :«از محسنات وزیر بهداشت برنامه های ایشان است که کاملا همسو و منطبق بر اسناد بالادستی است وی از طب ایرانی و جوانی جمعیت حمایت کرده است مرجعیت ایشان در بین بزرگان نظام سلامت مشخص است نظر مثبت کمیسیون بهداشت بر صلاحیت ایشان تاکید کرده است.» خاطر نشان کرد:« دکتر ظفرقندی از جایگاه یک مسوول نظام سلامت باید بر اساس شواهد علمی پیگیر امور علمی مرتبط با سلامت باشد که بوده است باید مشاور امین باشد که بوده است مهمترین مطلبی که گفت این است که هر نوع سیاسی کاری در یک وزارت تخصصی حرام است اگر به عنوان وزیر انتخاب شود از همه توان خود استفاده خواهد کرد در زمانی که سیاسی ترین گروه ها در صدر مناصب دولتی بودند ایشان از جناح مخالف هم استفاده بهینه کرد ایشان کسی است که ماسک را از صورت برداشت و بر صورت مجروح گذاشت.»

نظر شما