شناسهٔ خبر: 68247905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی بر جذب بازماندگان از تحصیل تاکید کرد 

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل با مشارکت فعالان اجتماعی باید به جدیت دنبال شود تا این دانش آموزان از آموزش رسمی عقب نمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: کمک های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز فرصتی است که بتوان این دانش آموزان نیازمند را در کلاس های درس جذب و به ادامه تحصیل آنان کمک کرد از این رو باید از حمایت های این نهاد بهره ببریم.

وی با اشاره به کمک های مالی به مدارس روستایی استان گفت: امسال کمک به مدارس روستایی ۱۰ درصد افزایش می یابد در این زمینه این منابع مالی باید به دست دهیاری رسیده و برای کمک به آموزش دانش آموزان روستاها هزینه شود.

استاندار خراسان شمالی درباره آمادگی ها برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید گفت: یکی از دغدغه ها در این زمینه صلاحیت رانندگان سرویس مدارس است، باید مکانیزمی تعریف شود که صدور گواهینامه صلاحیت برای این افراد به صورت جدی انجام شود.

حسین نژاد تصریح کرد: شهرداری، رانندگان را به صورت عام برای خدمات رسانی به مردم مورد پایش قرار می دهد اما تاکید ما انجام این پایش ها با رویکرد صیانت از امنیت دانش آموزان به صورت جدی تر است تا اطمینان خاطر والدین و خانواده ها تامین شود.

آمادگی مدارس برای آغاز سال تحصیلی

مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار مدرسه استان برای پذیرش و حضور ۱۹۴ هزار دانش آموز در حال آماده شدن است، گفت: آمادگی کامل و همه جانبه برای بازگشایی مدارس در اول مهرماه وجود دارد.

ابوالقاسم اکبری اظهار کرد: اکنون ۸۵ درصد از دانش آموزان استان در مدارس ثبت نام کردند و ۸۵ درصد از ثبت سفارش کتاب ها انجام شده است و توزیع کتاب های درسی به زودی انجام می شود.

وی با اشاره به تقاضاهای معلمان برای نقل و انتقال گفت: نقل و انتقال معلمان بر اساس دستورالعمل ها در حال انجام است اما در این میان تماس های زیادی مبنی بر پذیرش تقاضای برخی نیروهای کم سابقه داریم که البته تعهد ما اجرای مقررات است.

مدیرکل آموزش و پروش خراسان شمالی افزود: متقاضی جابجایی در شهرستان های مانه، سملقان و راز و جرگلان بسیار زیاد است به طوری که در راز و جرگلان ۷۰۰ نفر از یکهزار و ۳۲۰ نفر نیروی انسانی شهرستان متقاضی انتقال هستند.

وی درباره کمبود نیروی معلم در مهر سال جاری گفت: کمبود معلم یکی از دغدغه های آموزش و پرورش است و تلاش ما این است که اول مهر کلاس خالی از معلم نداشته باشیم و شرایط را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: سال های اخیر سالانه یکهزار نفر معلم استان بازنشسته شدند، در سال های اخیر شمار زیادی بازنشسته شدند که امسال آموزش و پرورش خراسان شمالی یکهزار و ۷۰۰ ردیف استخدامی برای جذب گرفت.

اکبری درباره کمک های مالی به مدارس روستایی استان گفت: یکهزار و ۳۰۸ مدرسه روستایی در استان دایر است که از این تعداد، ۴۵۸ مدرسه در روستاهای بالای هزار نفر است که ۱۰۰ میلیون ریال به هر مدرسه کمک می شود، ۸۵۰ مدرسه نیز در روستاهای کمتر از هزار نفر جمعیت دایر است که میزان کمک مالی به این آموزشگاه ها ۵۰ تا ۷۰ میلیون ریال است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما