شناسهٔ خبر: 68276922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میزان رطوبت هوا در لیکک کهگیلویه وبویراحمد به ۹۹ درصد رسید

یاسوج- ایرنا- رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین میزان رطوبت هوا طی شبانه روز گذشته تاکنون در شهر لیکک در جنوب استان به ۹۹درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

ولی بهره مند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان رطوبت طی شبانه روز گذشته در دیگر ایستگاه های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده ۸۴،دوگنبدان ۷۹ ،دهدشت ۷۴ ،یاسوج فرودگاه ۷۱،لنده ۶۹، باشت ۵۳ ، منطقه دولت یاسوج ۵۹ وسی سخت ۵۷ درصدگزارش شده است.

همراهی گرما و رطوبت بالای هوا در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد در این واپسین روزهای مرداد ماه برای ساکنان این استان بسیار سخت و نفسگیر شده است.

اگرچه دمای هوای شهر یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شبانه روز گذشته سه درجه کمتر از برخی مناطق گرمسیری گزارش شده اما تحمل رطوبت۷۱ درصدی همراه با دمای حدود ۴۰درجه سانتیگراد برای مردمانی که سیستم خنک کننده آنان کولر آبی است بسیار سخت شده است.

ساکنان دیگر شهرها و مناطق استان نیز این روزها جدال سختی با شرجی و گرمای طاقت فرسای هوا دارند.

بهره مند عنوان کرد: روند شرجی و رطوبت بالای هوا تا پایان هفته در استان ادامه دارد.

وی از پیش بینی بارش‌های مونسون و هشدار سطح زرد در استان خبر داد و تاکید کرد: از امروز تا روز سه شنبه هفته آینده بارش‌های رگباری از بعد ظهر تا اوایل شب پیش بینی می‌شود.

بهره مند عنوان کرد: در شبانه روز گذشته لنده با ثبت دمای ۴۳ درجه سانتی گراد گرمترین و یاسوج با دمای ۲۰ درجه خنک‌ترین نقطه استان گزارش شده است.

رطوبت: اندازه گیری میزان بخار آب در هوا است.

رطوبت نسبی میزان آب موجود در هوا را نسبت به حداکثر مقدار بخار آب (رطوبت) اندازه گیری می کند. هرچه دما بالاتر باشد ، بخار آب بیشتری می تواند هوا را در خود نگه دارد

نظر شما