شناسهٔ خبر: 68243435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شادا | لینک خبر

نماینده ارومیه در مجلس در گفت وگو با شادا:

سابقه و تجربه همتی می‌تواند زمینه برقراری آرامش اقتصادی و تحقق برنامه‌های دولت را فراهم كند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: سابقه و تجربه همتى در نظام اقتصادى، بانكدارى و نظام بيمه‌اى و همچنین تجارب وي در عرصه ديپلماسى، كوله‌بارى ارزشمند است که می‌تواند در بزنگاه‌های اقتصادی کشور زمینه برقراری آرامش و تحقق برنامه‌های اقتصادی دولت را فراهم کند.

صاحب‌خبر -

شهین جهانگیری در گفت و گو با شادا درباره برنامه های عبدالناصر همتی" وزیر پیشهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: همتى يكى از بهترين گزينه‌ها برای وزارت اقتصاد محسوب می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود: همتى دانش آموخته اقتصاد در يكى از بهترين دانشگاه‌هاى ايران است و نگاهی علمی و تخصصی و همچنین کاملا امروزی به مسائل اقتصادی دارد.

وی افزود: برنامه اقتصادی وی همگام‌ با برنامه هفتم توسعه و هماهنگ با سایر نهادهای اقتصادی کشور می‌تواند منتج به اقداماتی هماهنگ برای سروسامان دادن به اقتصاد کشور در ابعاد خارجی و داخلی شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خاطر نشان کرد: در این شرایط حساسی که کشور در آن قرار دارد، انتظار این است که نمايندگان مجلس با نظر موافق به اين موضوع نگاه كنند، چراكه اقتصاد كشور بايد هرچه سريعتر و با اولويت بالاتر سر و سامان يابد.

به گزارش شادا، "عبدالناصر همتی" در 21 مردادماه از سوی رییس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت چهاردهم دارای دکترای اقتصاد از دانشگاه تهران و دانشیار دانشکده اقتصاد این دانشگاه است و در سوابق اجرایی خود مسئولیت‌های متعددی در حوزه های پولی و مالی بر عهده داشته است.

وی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران فعالیت کرد و پیش از آن نیز رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین بوده است.

همتي فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۳۵۹ در سازمان صدا و سیما آغاز کرد و تا سال ۱۳۶۸ به عنوان مدیرکل خبر فعالیت نمود و از ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ معاون سیاسی سازمان صدا و سیما بود.

او از سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۵ به مدت ۱۲ سال، ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.وی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲ برای مدت ۷ سال مدیرعامل بانک سینا و از ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ نیز مدیرعامل بانک ملی ایران بود.

همتی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ برای بار دوم ریاست بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت.او به مدت ۵ سال در زمان ریاست جمهوری حسن روحانی عضو کمیته اقتصادی دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی بود.

نظر شما