شناسهٔ خبر: 68236737 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

موشک‌های حزب‌الله برق «الجلیل» را پراند 

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: با شکست مذاکرات آتش‌بس در غزه و تداوم کشتار فلسطینیان، حزب‌الله لبنان هم دامنه حملات خود را تشدید کرده و دیروز ده‌ها موشک را به مناطقی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که منجر به آتش‌سوزی گسترده در «ایلیت هشاحر» و قطعی برق در الجلیل شد. 
به موازات تداوم جنگ در غزه، تنش‌ها در جبهه شمالی هم بین حزب‌الله و رژیم صهیونیستی بالا گرفته است. حزب‌الله که روز جمعه با رونمایی از شهر موشکی خود، پیام‌های هشدار را به دشمن صهیونیستی ارسال کرد، دور جدید حملات علیه سرزمین‌های اشغالی را با قدرت بیشتری از سرگرفته است. در تازه‌ترین عملیات نیرو‌های مقاومت، شهرک ایلیت هشاحر در شمال فلسطین اشغالی روز شنبه هدف حمله موشکی سنگین حزب‌الله قرار گرفت. به گزارش الجزیره، در پی این حمله آتش‌سوزی گسترده‌ای در این منطقه به وقوع پیوسته است. 
منابع عبری زبان اعلام کردند در پی مهار نشدن آتش و احتمال گسترش دامنه آن، خانه‌های صهیونیست‌ها در این منطقه تخلیه شده است. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد برای اولین بار از آغاز جنگ علیه غزه شهرک صهیونیستی ایلیت هشاحر را در پاسخ به حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و کشتار غیرنظامیان، با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داده است. کانال ۱۲ عبری اعلام کرد که ۱۰ آتش‌سوزی در منطقه ایلیت هشاحر در نتیجه بمباران اخیر از لبنان رخ داد. از سوی دیگر، رسانه‌ها اعلام کردند که بیش از ۵۰ موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است. رسانه‌های عبری گزارش کردند که در پی حمله موشکی از لبنان، برق در منطقه حتسور الجلیل قطع شده است. برخی از آن‌ها در مناطق باز سقوط کردند و آتش‌های متعددی را در شمال اسرائیل شعله‌ور کردند. در حال حاضر نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی در محل حادثه برای اطفای آتش مشغول به کار هستند. همزمان، شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله در اظهاراتی با تأکید بر حتمی بودن تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل حملات به جنوب لبنان و ترور فرمانده جهادی ارشد این جنبش، گفت که غافلگیری‌های مقاومت کشورش برای رژیم صهیونیستی فراتر از حد تصور آن است. وی اضافه کرد: «دشمن صهیونیستی به دلیل جنایات خود در لبنان نمی‌تواند از مجازات فرار کند، چراکه دیگر زمان انجام جنایت و بدون پاسخ ماندن آن سر آمده است.»
 رژیم صهیونیستی هم که در برابر عملیات مستمر حزب‌الله مستأصل شده و توان درگیر شدن با آن را ندارد، به ترور فرماندهان این جنبش و هدف قرار دادن غیرنظامیان روی آورده است. در این باره، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده حسن ابراهیم، فرمانده یکی از نیرو‌های یگان رضوان حزب‌الله را در جنوب لبنان ترور کرده است.
 از سوی دیگر، وزارت بهداشت لبنان دیروز اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به وادی الکفور واقع در منطقه النبطیه در جنوب لبنان ۱۰ نفر از جمله چند کودک به شهادت رسیدند و پنج نفر از جمله سه سوری و یک سودانی مجروح شدند.

نظر شما