شناسهٔ خبر: 68235954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان سنندج ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج-ایرنا- در بازدید استاندار کردستان از ۲ پروژه شهری در سنندج اعلام شد: پروژه پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان این شهر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز شنبه در بازدید از پروژه عملیات احداث بلوار ۳۶ متری اسلام آباد در سنندج، اظهار کرد: به دلیل اهمیت و تاثیرگذاری این پروژه در یک سال اخیر سه مورد از آن بازدید کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه تاثیرزیادی در باز کردن گره های ترافیکی شهر سنندج دارد، افزود: این پروژه تبدیل به خدمات ماندگار این دوره شورا و شهرداری سنندج می شود.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه پروژه بلوار ۳۶ متری مایه آسایش مردم این منطقه خواهد شد، گفت: این منطقه یکی از باکیفیت ترین مناطق سکونتگاهی شهر سنندج است که مجموعه ای از پروژه های مسکن در آن در حال احداث است و امید می رود بزودی شاهد بهره برداری از آن باشیم.

شهردار سنندج هم در بازدید از این پروژه یکی از مشکلات شهر سنندج را دسترسی شرق به غرب آن خواند و افزود: عملیات احداث بلوار اسلام آباد در عرض ۳۶ متر و طول ۴.۵ کیلومتر از ۱۲ سال گذشته آغاز شده است.

پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان سنندج ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سید انور رشیدی یکی از موانع اجرای این پروژه را وجود معارض خواند و بیان کرد: با راهنمایی ها و تلاش های اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اقدام به رفع معارضین آن کردیم و در سه سال اخیر به اندازه ۱۲ سال گذشته در این پروژه کار انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این پروژه به پایان رسیده است و بزودی به بهره برداری می رسد، افزود: در ضلع شمالی پروژه بلوار ۳۶ متری اسلام آباد تعاونی مسکنی با ۹۰۰ نفر عضو وجود دارد که یکی دیگر از برکات اجرای این پروژه رفع مشکل این تعاونی است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در این بازدید اظهار کرد: هسته مرکزی شهر ما به گونه ای طراجی شده که با بودجه قطره چکانی شهرداری نمی توان کار زیادی در بحث ترافیک انجام داد.

بهروز ابراهیم آبادی ادامه داد: نیاز به بودجه ملی و استانی داریم تا چند پروژه در مرکز شهر برای رفع گره های ترافیکی به اجرا درآید.

پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان سنندج ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

از دیگر پروژه هایی که مورد بازدید مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت پروژه ساخت پارک ۳۰ هکتاری نیشتمان بود.

پارک نیشتمان در جنوب غریی شهر سنندج و در ورودی شهرک بهاران قرار گرفته است این شهرک ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و یکی از نیازهای این مردم وجود فضای سبز و تفرجگاهی برای گذراندن اوقات فراغت شان است.

شهردار سنندج در بازدید از پروژه عملیات احداث بوستان ۳۰ هکتاری نیشتمان اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز یکی از اولویت های ماست و در این راستا پویش سنندج سبز را از سال ۱۴۰۱ تشکیل داده ایم.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه اراضی پارک نیشتمان متعلق به سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بود که در اختیار شهرداری قرار گرفت، افزود: با احداث این پارک حوزه جنوبی شهر می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: در این پارک جنگلی قرار است سایت ورزشی، ست بازی کودکان، نمایشگاه صنایع دستی، پیشت دوچرخه سواری و فضای فرهنگی و کافه ایجاد شود.

شهردار سنندج بیان کرد: پارک روجیار و لاوان در یکی ۲ سال اخیر به بهره برداری رسیده و افزون بر این ۲۰ پارک درون محله ای احیا شده است و در این فصل گرما این پارک ها مملو از جمعیت می شود که این بیانگر رضایت و استقبال مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج هم در این بازدید با اشاره به اینکه پارک نیشتمان ۳۵ درصد پیشرفت دارد، گفت: تاکنون برای احداث این پارک ۲۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری هزینه شده است و برای اتمام آن نیاز به ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر داریم.

نظر شما