شناسهٔ خبر: 68235086 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای هفت هزار و ۵۰۰ سیستان و بلوچستانی شغل ایجاد کرد تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای هفت هزار و ۵۰۰ سیستان و بلوچستانی شغل ایجاد کرد

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات پرداختی توسط صندوق کارآفرینی امید استان در سه سال اخیر برای بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی به دنبال داشته است.

صاحب‌خبر -

غلامعلی صمصامی در جلسه بررسی تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید استان گفت: این صندوق در این مدت با پرداخت هفت هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات از پنج هزار و ۱۶۰ طرح اشتغالزایی حمایت کرد.

وی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق به صورت قرض الحسنه به متقاضیان واجد شرایط و متقاضیان ایجاد کسب و کار‌های خرد پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این صندوق بازویی برای دولت به منظور پیشبرد اهداف کارآفرینی و اشتغالزایی اقشار ضعیف و متوسط جامعه به حساب می‌آید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی این صندوق به صورت سه مرحله‌ای و از طریق سامانه و با کمترین تضامین بانکی است، گفت: این بانک از ۱۱۰ صندوق خرد بانوان با پرداخت حدود ۱۶۰ میلیارد ریال حمایت کرده است و همچنین در چند ماه اخیر در قالب نهضت احیاء با حمایت از ۲۰ طرح زمینه ساز بازگشت مجدد این واحد‌ها به چرخه تولید شده است.

صمصامی حمایت از ۱۴ طرح بهداشتی و درمانی، ۲۰ واحد مرغداری صنعتی، کمک به افزوده شدن ۱۴ کشنده حمل گاز، حمایت از هفت مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و حمایت از طرح‌های شیلاتی در تمامی زنجیره‌های آن را از دیگر اقدامات صندوق کارآفرینی امید در استان برشمرد.

وی با بیان اینکه طرح انتقال فناوری به کسب و کار‌های روستایی با عنوان روستای "فن آور" یکی از برنامه‌های ویژه صندوق کارآفرینی امید در روستا‌های سیستان و بلوچستان است، افزود: این طرح با هدف ورود فناوری به کسب و کار‌های روستایی، افزایش بهره وری، اشتغال دانش آموختگان و جلوگیری از مهاجرت جوانان در روستا‌ها عملیاتی می‌شود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان بیان کرد: صندوق کار آفرینی امید در اجرای طرح روستای نوفن حلقه ارتباطی بین شرکت‌های دانش بنیان و فن آور با محصولات روستایی است.

صمصامی با بیان اینکه رویکرد صندوق کارآفرینی امید حمایت از متقاضیان اشتغال است و از ابتدا تا به نتیجه رسیدن طرح در کنار آنها هستیم و فقط وصول اقساط مد نظر ما نیست، گفت: با اقدامات انجام شده این استان سال گذشته در رده پنج استان برتر کشور در حوزه اشتغال معرفی شد.

وی با بیان اینکه این صندوق به دنبال پرداخت تسهیلات و هزینه‌کرد براساس عدالت و با اولویت محرومیت‌زدایی است، اظهارداشت: پایدارکردن کسب و کار‌های خرد و کوچک رسالت اصلی صندوق بوده و پرداخت تسهیلات ابزاری برای دستیابی به این اهداف است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان ادامه داد: هزینه‌های ایجاد شغل بالاست و بهترین و زودبازده‌ترین بخشی که بتوان از طریق آن اشتغال بیشتری ایجاد کرد حمایت از کسب و کار‌های خرد و کوچک است.

نظر شما