شناسهٔ خبر: 68234549 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شعار صهیونیست‌ها مقابل اقامتگاه نتانیاهو: «تو مسئول شکست مذاکرات تبادل اسرا هستی» شعار صهیونیست‌ها مقابل اقامتگاه نتانیاهو: «تو مسئول شکست مذاکرات تبادل اسرا هستی»

صهیونیست‌ها امروز (شنبه) با تظاهرات مقابل منزل «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر، وی را مسئول شکست مذاکرات برای تبادل اسرا، دانستند.

صاحب‌خبر -

شبکه خبری القدس فلسطین گزارش داد، اعتراضات به شکست مذاکرات دوحه در سرزمین‌های اشغالی در حالی آغاز شده است که کشورهای قطر، مصر و آمریکا به عنوان میانجی های مذاکرات آتش بس روز جمعه در بیانیه ای مشترک، پایان این مذاکرات را در پایتخت قطر اعلام کردند.

در بیانیه مشترک کشورهای قطر، مصر و آمریکا آمده است که مقامات بلندپایه سه کشور به عنوان میانجی، با هدف دستیابی به توافق برای آتش بس در نوار غزه و آزادی اسیران، در گفت وگوهای فشرده ای شرکت کردند و این گفت وگوها در فضایی جدی و سازنده برگزار شد.

این بیانیه افزود: آمریکا روز جمعه پیشنهاد دیگری به طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرد که می تواند به کاهش اختلاف ها منجر شود. این پیشنهاد که مورد حمایت دوحه و قاهره قرار گرفت، با اصول پیشنهاد «جو بایدن» که در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۴(۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ارائه شده بود و قطعنامه ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد، مطابقت دارد.

این بیانیه افزود: این پیشنهاد براساس نقاطی است که هفته گذشته بر آن توافق شد و می تواند شکاف ها را کاهش دهد و شرایط اجرای سریع توافق را فراهم کند.

براساس این بیانیه، مقامات بلند پایه سه کشور، اواخر هفته آینده در شهر «قاهره» پایتخت مصر، به منظور دستیابی به توافقی براساس شروطی که امروز مطرح شده، نشستی را برگزار می کنند. تیم های فنی نیز در روزهای آینده درباره جزئیات اجرای این توافق، اقدامات انسانی و مسائل مرتبط با اسیران، بحث خواهند کرد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل آویو کشته شده اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

نظر شما