شناسهٔ خبر: 68230976 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

با همکاری مرکز دائم صادرات و سرمایه‌گذاری ایران؛

نخستین نشست انتقال تجربه صادرات شرکت‌های پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد

اولین نشست انتقال تجربیات صادراتی شرکت‌های عضو پارک علم و فناوری گلستان با حضور رئیس هیئت مدیره مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران در کارخانه نوآوری گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری گلستان، این نشست انتقال تجربه با حضور شیرمحمدی‌فرد رئیس هیئت مدیره مرکز دائم صادرات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و مدیران شرکت‌های فناور، خلاق و دانش‌بنیان و فعالان زیست‌بوم استارتاپی استان برای اولین بار در گرگان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، شیرمحمدی‌فرد به اتفاق ایری مدیر صادرات شرکت فناوری‌های نوین ماکان راسپینا به صورت خلاصه به ارائه مفاهیم کاربردی از قبیل: چگونه از توافق‌نامه تجارت ترجیحی و آزاد بهره ببریم، چگونه به مشتری خارجی دسترسی داشته باشیم، موانع غیرتعرفه‌ای در صادرات و شناسایی آنها، قواعد مبدای ترجیحی و غیرترجیحی، شناسایی کد تعرفه و استفاده از آن، ابزارهای استخراج اطلاعات تجاری، پرداخت‌های بین‌الملل در شرایط کنونی، اعتبار خرید و اعتبار فروشنده، فرمت صحیح مکاتبات بازرگانی و فرمت صحیح اسناد بازرگانی پرداخت.

سپس مدیران 4 شرکت سپید تن پرنیان پویش، تچرا پیشتاز آسیا، داروسازی کیمیا رشد و ویوا کود به ارائه تجربیات صادراتی یک ساله گذشته محصولات شرکت خود به کشورهای مختلف پرداختند.

گفتنی است در پایان حاضرین در جلسه سوالات خود پیرامون صادرات خدمات و محصولات را از مدیران شرکت‌های حاضر پرسیدند.

نظر شما