شناسهٔ خبر: 68230942 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور گزارش داد:

اهتمام به افزایش آسایش، رفاه و ارتقاء امنیت روان دانشجویان/ افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در هفتاد و چهارمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در دانشگاه یاسوج با ارائه گزارشی از اقدامات این صندوق طی ۳ سال گذشته، از مسئولین دانشگاه‌های سراسر کشور، خصوصا معاونان دانشگاه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از صندوق رفاه دانشجویان، مسعود گنجی در هفتاد و چهارمین نشست معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور که در دانشگاه یاسوج از تاریخ 24 تا 26 مردادماه برگزار شد، گزارش عملکرد سه ساله صندوق رفاه دانشجویان را ارائه کرد.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان به همراه معاونین این صندوق در این نشست که به منظور برنامه‌ریزی و ارائه راهکارهایی مناسب برای بازگشایی شایسته‌تر دانشگاه‌ها در سال تحصیلی پیش‌رو برگزار شد، گزارشی کامل از عملکرد مطلوب صندوق رفاه دانشجویان طی سه سال گذشته ارائه داد و در ادامه معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به هم‌اندیشی و ارائه نظرات و راهکارهایی در خصوص این عملکرد پرداختند.

گنجی به اقدامات حائز اهمیت این صندوق در خصوص مساعدت برای برطرف شدن مشکلات خوابگاه‌ها و آشپزخانه‌های دانشجویی با تخصیص مبلغ 313 میلیارد تومان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود 25000 ظرفیت جدید خوابگاه‌های ملکی و حدود 31000 ظرفیت جدید (ملکی، استیجاری، وقفی، خیرساز و اجاره به شرط تملیک) به مجموعه‌ی خوابگاه‌های دانشجویی کشور اضافه شده است.

وی تأکید کرد: در طول حدود 3 سال خدمت در صندوق رفاه دانشجویان تعداد بیش از 125 بازدید از دانشگاه‌های سراسر کشور توسط شخص رئیس صندوق  و در مجموع، بیش از 150 بازدید توسط مدیران این صندوق انجام گرفته و مسائل و مشکلات رفاهی دانشجویان به طور دقیق احصا شده است.

گنجی ادامه داد: اقدامات انجام شده در صندوق رفاه دانشجویان که قطعا با هدف مساعدت به دانشگاه‌ها برای افزایش رفاه دانشجویان عزیز بوده است، برگرفته از ماموریت‌های مهم این صندوق در محورهای کمک به بهبود وضعیت تحصیلی و معیشت دانشجویان کم‌بضاعت در زیرشاخه‌هایی چون: پرداخت مازاد شهریه به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی بوده است، همچنین کمک به تعمیر و تجهیز و ارتقاء سطح خوابگاه‌های دانشجویی برای تامین محل اسکان و ایجاد امنیت روان و آسایش و رفاه برای دانشجویان دور از خانواده بوده که با احساسی ایمن و با آرامش به تحصیل خود بپردازند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان افزود: از منظری دیگر نیز در خصوص اهمیت وضعیت رفاه دانشجویان، این صندوق به افزایش مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متاهل، اهتمام مضاعف داشته به گونه‌ای که این وام در شهرهای کوچک از 15 میلیون به 100 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ از 20 میلیون به150 میلیون تومان و در تهران نیز از 25 میلیون به 200 میلیون افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، امینی، معاون اداری مالی و مدیریت منابع صندوق رفاه دانشجویان و حاج جباری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویان نیز در این نشست با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید در خصوص عملکرد خود گزارشاتی با محتوای رفاهیات دانشجویان، ارائه کردند.

نظر شما