شناسهٔ خبر: 68227038 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۴ میلیون سهم در بورس آذربایجان‌غربی معامله شد

ارومیه- ایرنا- مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۴ میلیون سهم و اسناد خزانه اسلامی در بورس استان طی هفته منتهی به ۲۴ مردادماه جاری معامله شد.

صاحب‌خبر -

وحید جوادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این میزان سهام معامله شده، بیش از ۶۳ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال بوده است که ۴۷ درصد به خرید و ۵۳ درصد به فروش اختصاص داشته است.

وی اضافه کرد: در طول هفته در تالار ارومیه ۹ کارگزار از ۱۱ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۸۲ شرکت را معامله کردند که نمایندگی شرکت کارگزاری توسعه سهند بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۵ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این هفته اوراق صندوق سرمایه گذاری اهرمی توان مفید با ۱۱ درصد ارزش کل معاملات در رده نخست معاملات تالار منطقه ای ارومیه قرار داشته است.

جوادی اظهار کرد: شاخص کل بازار بورس در این مدت با حدود چهار هزار و ۵۰۰ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۱۱۸ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۴۴ واحد کاهش نسبت به هفته قبل، به رقم ۲۰ هزار و ۶۶۷ واحد رسید.

به گزارش ایرنا بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری این استان تاسیس شد.

نظر شما