شناسهٔ خبر: 68229789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس:

موکب درمانی اوقاف فارس در نجف مستقر شد

شیراز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: موکب درمانی اوقاف فارس با همکاری موکب جوادالائمه (ع) شهرستان مرودشت در نجف اشرف جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی مستقر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید عباس موسوی با بیان اینکه موکب درمانی موکب درمانی اوقاف فارس با همکاری موکب جوادالائمه (ع) مرودشت در نجف راه اندازی شد، گفت: خدمات این موکب که از روز یکشنبه ۲۴ مردادماه آغاز شده است تا عصر روز چهارم شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند و ظرف سه روز گذشته به بیش از ۳۷۰۰ زائر پیاده روی اربعین خدمات رسانی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تیم درمانی موکب متشکل از ۱۳ پزشک و دندانپزشک ،۲۵ تکنسین پرستار، ۱۲ تکنسین اتاق عمل و تزریقات و چهار نفر تکنسین داروخانه است و علاوه بر آن، کارشناسان بهداشت محیط، مبارزه با بیماری‌ها، تغذیه،IT و روابط عمومی نیز با توجه به برنامه‌های تبیین شده از قبل فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

موسوی با اشاره به این نکته که خدمات موکب شامل پذیرش بیماران سرپایی، خدمات اولیه و ثانویه بیماران در سطح یک دو است، افزود: زائرانی که نیاز به خدمت تخصصی‌تری داشته باشند با همکاری آمبولانس‌های هلال احمر به بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) شهر نجف منتقل می‌شوند.

وی اظهار داشت: سال قبل با دو تخت بیمارستانی کار را شروع کردیم و امسال با توجه به تجارب و نیازهای برآورده شده با ۱۲ تخت بیمارستانی خدمات رسانی می‌کنیم، همچنین با خرید دستگاه نوار قلب، ۱۲ عدد کپسول اکسیژن و دو دستگاه ساکشن و برخی دیگر از ملزومات مورد نیاز، خدمات خود را گسترش داده‌ایم.

وی افزود: تجهیزات دارویی با هماهنگی هلال احمر کشور، مجوز تحویل داروها و ثبت در در سامانه هلال احمر به انجام رسید تا بتوانیم خدمت رسانی بیشتری به زائران ایرانی و دیگر کشورها داشته باشیم.

موسوی با بیان اینکه یکی از مواردی که با توجه به پیش بینی وضعیت هوا و قرار گرفتن در پیک گرما مورد توجه خادمان این موکب قرار گرفته موضوع سرم تراپی است گفت: حدود سه هزار سرم برای خدمت رسانی به زائران تدارک دیده شده است و روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ سرم در حال تزریق است و با توجه به شاختی که از کشور عراق و شهر نجف اشرف داریم پیش بینی‌های لازم برای تأمین نیازهای این حوزه انجام شده است.

نظر شما