شناسهٔ خبر: 68226252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو کمیسیون عمران مطرح کرد؛

اعتماد به «فرزانه صادق» اعتماد به تخصص و کارآمدی است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت چهاردهم فرد متخصصی در این حوزه است، گفت: نگاه کمیسیون عمران مجلس به وی مثبت است، زیرا اعتماد به تخصص، اعتماد به کارآمدی است. 

صاحب‌خبر -

مهدی فروردین، در گفت‌وگو با ایرنا، در مورد «فرزانه صادق» وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، پس از بررسی‌ها در کمیسیون عمران مجلس، اظهار داشت: نگاهی که ما به این مساله داشتیم، نگاه تخصصی و علمی بود و جمع‌بندی ما از ایشان مثبت است. اعتماد به تخصص، اعتماد به کارآمدی است و ایشان فرد متخصصی در این حوزه هستند. اگر هم مشکلی در این زمینه وجود داشته باشد با معاونت‌های متخصص و قوی می‌توانند فعالیت مناسبی در حوزه راه و شهرسازی داشته باشند.

وی افزود: ایشان در تمام شاخص‌های مربوط به وزارت راه و شهرسازی فرد توانمندی است. علاوه بر تحصیلات و تجربه سال‌ها فعالیت در این وزارتخانه، توانایی مدیریتی و شفافیت او برای وزارت راه و شهرسازی مناسب است. وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از سطح کارشناسی تا معاونت وزیر را طی کرده و الان فرصت این است که مجلس هم به ایشان اعتماد کند. علاوه بر این وی به دلیل این که خانم هستند می‌توانند ظرافت مناسبی در برنامه‌ریزی و تمرکز کافی روی مباحث تخصصی را داشته باشند.

عضو کمیسیون عمران درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل توضیح داد: نگاه‌ها در ابتدا به نحوی بود که برخی می‌گفتند ایشان شاید در نظارت‌های میدانی با مشکلاتی روبرو باشند. باید در نظر داشته باشیم که کار میدانی کار مدیر عالی نیست. ایشان باید اشراف داشته باشند و می‌تواند با استفاده از معاونان متخصص و توانمند مدیریت مناسبی در این حوزه داشته باشد.

فروردین با اشاره به اینکه مشکلات حوزه حمل و نقل به‌گونه‌ای است که فرزانه صادق با این مشکلات آشناست، توضیح داد: او بسیار بهتر از افرادی است که فقط ادعا دارند و سواد کافی در این حوزه دارند. شعار و برنامه ایشان هم ناظر به همین موضوع بود.

عضو کمیسیون عمران همچنین درباره دیدگاه اعضای کمیسیون عمران درباره فرزانه صادق گفت: پس از سه جلسه مشترک با خانم صادق در کمیسیون عمران بخشی از افرادی که از ابتدا شک و تردید داشتند، مسائل مدنظرشان را مطرح کردند و جمع‌بندی کمیسیون این بود که باید به ایشان اعتماد کنیم و ایشان برای اداره وزارت راه و شهرسازی فرد مناسبی هستند.

به گزارش ایرنا، فرزانه صادق مالواجرد روز یکشنبه،‌ ۲۱ مردادماه ۱۴۰۳ از سوی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری دولت چهاردهم به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

صادق مالواجرد که تنها بانوی پیشنهادی برای تصدی مسئولیت وزارت در دولت چهاردهم به شمار می‌آید،‌ پیش از این به عنوان دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در این وزارتخانه فعالیت داشته است.

نظر شما