شناسهٔ خبر: 68222467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در هفته اخیر

 قطعی برق در اصفهان موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور شد

اصفهان- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: قطعی برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه در هفته گذشته موجب محبوس شدن ۱۴۵ نفر در آسانسور در اصفهان شد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این قطعی برق در بخش‌های مصرف خانگی و تجاری باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی استان اصفهان شد.

وی با اشاره به امدادرسانی به ۱۹۴ نفر در حوادث قطعی برق توسط آتش نشانی اصفهان در یک هفته اخیر، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلال ترافیکی در چهارراه ها، آسیب به وسایل الکترونیکی و برقی و خسارت به واحدهای تجاری، کشاورزان و شهرک‌های صنعتی از دیگر پیامدهای قطع برق خارج از برنامه مصوب ابلاغی بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به‌منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه، لازم است پیش از اعمال قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع القطع و رله فرکانسی، برنامه‌ریزی لازم توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جدول و ابلاغ به مشترکان برق صورت گیرد.

وی افزود: به همه نهادهای اجرایی ابلاغ شده است در ساعت اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه و در ساعت غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف برق را کاهش دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ های کم مصرف به جای پرمصرف، انجام تعمیر سالیانه کولرهای آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولرهای گازی در اداره‌ها ضروری است.

شیشه‌فروش ادامه داد: استفاده از نور طبیعی در روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدررفت انرژی با نصب درزگیر و عایق ‌های پنجره‌ها در اداره‌ها، اصناف و بخش خانگی ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: دستگاه ‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

شیشه فروش همچنین گفت: با توجه به شرایطی مانند تضعیف الگوی گرم تابستان، پیش بینی می‌شود به‌تدریج شاهد کاهش دمای هوا باشیم اما همچنان شرایط وزش تندبادهای محلی، کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان تا اواسط هفته ادامه دارد.

به گزارش ایرنا؛ افزایش بی سابقه دمای هوا در هفته های اخیر که به گفته مسوولان در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است در کشور و اصفهان، افزایش مصرف و قطعی برق را به‌همراه داشت.

تابستان جاری میزان مصرف برق برای چند بار در کشور رکورد زد و به حدود ۸۰ هزار مگاوات در روز نیز رسید.

نظر شما