شناسهٔ خبر: 68221942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

۱۴۵ حادثه آسانسور به دلیل قطعی ناگهانی برق در اصفهان گزارش شد

اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع ۱۴۵ حادثه آسانسور به دلیل قطعی ناگهانی برق در هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: قطعی‌های برق بدون اطلاع قبلی و خارج از برنامه توسط وزارت نیرو در هفته گذشته در بخش‌های مصارف خانگی و تجاری باعث بروز مشکلات و ایجاد خساراتی در امور جاری ساکنان مناطق شهری و روستایی استان شد.

وی افزود: وقوع ۱۴۵ مورد محبوس شدن افراد در آسانسورها در شهر اصفهان و امداد رسانی به ۱۹۴ نفر توسط آتش نشانی، ایجاد اختلال ترافیکی در چهار راه‌ها به علت قطع برق چراغ های راهنمایی، بروز خسارت به وسایل الکترونیکی و برقی و خسارات وارده در بخش صنوف، کشاورزی و شهرک‌های صنعتی از جمله این آسیب‌ها بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان کرد در صورت تداوم شرایط ناترازی انرژی و به منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه قبل از اعمال قطعی برق ناشی از فیدرهای سریع القطع و رله فرکانسی برنامه ریزی لازم توسط شرکت توانیر و وزارت نیرو با تنظیم جداول و ابلاغ به مشترکین برق صورت پذیرد، تصریح کرد: در راستای کاهش مصارف برق به تمامی دستگاه‌های اجرایی بانک‌ها شهرداری‌ها ابلاغ شده در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصارف دوره مشابه و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصارف برق را کاهش دهند.

وی گفت: با پیش بینی به عمل آمده و تضعیف الگوی گرم تابستانی انتظار است به تدریج شاهد کاهش دما باشیم اما همچنان شرایط وزش تند بادهای محلی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید به علت خیزش کانون‌های گرد و غبار از شرق و شمال استان تا اواسط هفته با هشدار سطح زرد هواشناسی ادامه دارد.

شیشه فروش ابراز کرد: با توجه با ناترازی برق در سطح کشور و استان از ۱۵ خرداد ماه تاکنون با ابلاغ برنامه مدیریت بار محدودیت‌های مصرف برق با اطلاع قبلی به مشترکان صنعتی و کشاورزی توسط وزارت نیرو اعمال شده و الزامات مصرف بهینه برق در ادارات واحدهای تجاری و خانگی تدوین و ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی به منظور کاهش مصرف برق باید نسبت به انجام تعمیرات و در مدار قراردادن دیزل ژنراتور در زمان اوج مصرف برق، تعویض لامپ‌های کم مصرف به جای لامپ‌های پرمصرف، انجام تعمیرات سالیانه کولرهای آبی و نصب سایه‌بان و تعمیر کولرهای گازی را اجرایی نمایند و شرکت‌های برق نسبت به اعمال نظارت وهمکاری در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان استفاده حداکثری از نور طبیعی در طول روز، جایگزینی پروژکتورهای قدیمی با چراغ‌های مجهز به لامپ‌های ال ای دی، اجرای روش‌های پیشگیری از هدر رفت انرژی با نصب درزگیر و عایق‌های پنجره‌ها در ادارات، صنوف و بخش خانگی را ضروری دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند از یک ساعت قبل از خاتمه کار سیستم سرمایشی خود را خاموش کنند.

وی ادامه داد: مشترکان برق خانگی و صنوف و واحدهای تجاری نیز باید نسبت به نصب سیستم‌های کنترل هوشمند در مجتمع‌های تفریحی و مراکز خرید، کاهش روشنایی عمومی در پارکینگ‌ها و راهروها، استفاده از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافه، انجام تعمیر کولرها و نصب سایه‌بان و تعویض لامپ‌های قدیمی و پرمصرف اقدام کنند.

نظر شما