شناسهٔ خبر: 68216665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جذب جوانان و نوجوانان جامعه از اولویت های ائمه جمعه باید باشد

آستارا - ایرنا - معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: جذب اقشار مختلف مردم مخصوصا جوانان و نوجوانان به نماز جمعه از اولویت های ائمه جمعه باید باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر حسینی روز جمعه در شورای ادارای شهرستان آستارا که به منظور تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان آستارا برگزار شد، اظهارکرد: نماز جمعه از نخستین اقدامات مهمی بود که پیامبر اسلام بر انجام آن اهتمام ورزید و این اقدام ایشان فصل الخطاب همه ما می باشد.

وی افزود: در کشور ما امام راحل بر برگزاری نماز جمعه تاکید کردند و مقام معظم رهبری نیز بارها بر تشکیل صفوف نماز جمعه در جای جای ایران اسلامی تاکید دارند.

معاون جذب و گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: نماز جمعه محل سیاست گزاری برای مردم و آگاه سازی آنان از رویدادهای روز جهان و مملکت است و در جمع نمازگزاران باید همه مسائل دینی، مذهبی و سیاسی بازگو و روشنگری شود.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: نماز جمعه به عنوان قرارگاه فرهنگی کشور یک از مهمترین ارکان نظام به شمار می رود و در جنگ نرمی که دشمنان نظام علیه ایران اسلامی شروع کرده اند نماز جمعه می تواند در راستای تحقق اهداف عالیه نظام گام برداشته و اقدامات عملی خوبی داشته باشد.

در ادامه شورای ادارای فرماندار شهرستان آستارا ضمن تقدیر از حجت الاسلام باقری ارومی امام جمعه پیشین آستارا اظهارکرد: شهرستان آستارا به جهت موقعیت مکانی که دارد، از لحاظ سیاسی و اقتصادی در جایگاه مهم و ویژه ای قرار دارد و امام جمعه به عنوان پدر معنوی شهرستان همواره در کنار مسئولان قرار دارد.

محمدرضا شهاب زاده افزود: حضور امام جمعه شهرستان در جلسات و همچنین مشکلات و حوادثی که رخ می دهد باعث دلگرمی مردم و مسئولان می شود و ما این موضوع را همواره در همه عرصه ها دیده ایم.

وی ادامه داد: سنگر نماز جمعه بسیار مهم و تاثیرگذار است و افرادی که در این تریبون قرار می گیرند باید بتوانند با علم و آگاهی بخشی درست مردم را هدایت نمایند و از دسیسه های دشمنان آگاه نمایند.

در این مراسم از خدمات سه ساله حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی تقدیر و حجت الاسلام محمدرضا صالحیان به عنوان امام جمعه شهرستان آستارا معرفی شد.

نظر شما