شناسهٔ خبر: 68481250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز ;

۷۶ مرکز غیر مجاز زیبایی در فارس تعطیل شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۷۶ مرکز غیر مجاز ارایه دهنده خدمات زیبایی از ابتدای سال جاری تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان تعطیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شمانیوز از شیراز، دکتر مهرداد شریفی با بیان اینکه انجام هر گونه خدمات پزشکی بدون حضور پزشک، حتی در مراکز دارای مجوز نیز یک اقدام غیرقانونی و مخاطره آمیز است، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه درمان، می توانند موضوع را با شماره تلفن های ۱۹۰ و ۱۸۱۹، به صورت شبانه روزی گزارش دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمام مکان‌ های ارایه دهنده خدمات پزشکی، باید مجوز قانونی و تابلوی معتبر داشته باشد، افزود: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

دکتر شریفی از مردم خواست تا با هوشیاری و دقت نظر نسبت به سلامت خود، فریب تبلیغات خدمات زیبایی پوست و مو را در فضای مجازی نخورند.

او ادامه داد: درصد بالایی از صفحاتی که در شبکه های مجازی تبلیغات خدمات زیبایی را انجام می دهند و دارای نشانی مشخص نیستند، به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: این اعمال زیبایی غیرمجاز، در مکان‌هایی مانند آرایشگاه‌ها و حتی در منزل انجام می‌شود و شهروندان نباید جان و سلامت خود را به دست این گونه افراد سودجو و بی‌صلاحیت بسپارند.

وی بیان کرد: انجام امور تخصصی پوست، مو و زیبایی نیازمند مجوزهای قانونی لازم است و براساس قوانین و شیوه نامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تنها پزشکان دارای تخصص لازم و صلاحیت، حق مداخله در امور درمانی را دارند.

او افزود: تمام مکان‌های ارایه دهنده خدمات زیبایی و پزشکی، باید دارای مجوز قانونی و تابلوی معتبر باشند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما