شناسهٔ خبر: 68214246 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نیمی از پارکینگ‌های مرزی هنوز خالی است

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: ۵۰ درصد از پارکینگ‌های مرزی هنوز خالی است و زائران می‌توانند با وسیله شخصی سفر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی، رئیس ستاد مرکزی اربعین، در خصوص وضعیت حمل و نقل زائران اربعین اظهار داشت: از سه ماه قبل از آغاز اعزام زائرین، بر اهمیت حمل و نقل تأکید شد و توصیه کردیم زائران با وسیله شخصی سفر کنند. همچنین برای توسعه پارکینگ‌ها پیش‌بینی‌هایی صورت گرفت. در حال حاضر با افزایشی بیش از ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته مواجهیم اما به‌طور متوسط هنوز ۵۰ درصد از پارکینگ‌ها در مرزها خالی است.

وی در ادامه با اشاره به پروازهای هوایی گفت: سازمان هواپیمایی کشور و وزیر راه، همراه با دستگاه‌های نظارتی، این موضوع را کنترل می‌کنند، اما زمانی که تناسبی بین عرضه و تقاضا نباشد، مشکلات به‌راحتی حل نمی‌شود. ما با مقامات عراقی گفت‌وگو کردیم و پیشنهاد دادیم که حتی سوخت ارزان قیمت را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا با قیمت‌های مناسب، زائران ما را جابه‌جا کنند اما با تلاش‌های وزارت راه، امکان افزایش ظرفیت بیشتر فراهم نشد. در همان روزهای ابتدایی، ۸۰ درصد بلیت‌ها فروخته شد و خرید بلیت برای روزهای آینده بسیار سخت شده است.

میراحمدی توصیه کرد: زائران بلیط رفت و برگشت تهیه کنند تا در هنگام بازگشت دچار مشکل نشوند ولی اگر تهیه نکرده‌اند نگران بازگشت نباشند، زیرا تدابیری اندیشیده شده است و مشکلی برای آنان به وجود نخواهد آمد.

میراحمدی در خصوص جمع‌آوری موکب‌ها در روز اربعین بیان کرد: تدبیر ستاد مرکزی اربعین این است که زائران پیش از ظهر روز اربعین به مرزها بازگردند، زیرا پس از ظهر اربعین، موکب‌داران خدمات خود را متوقف خواهند کرد.

وی همچنین در مورد بهداشت و سلامت زائرین گفت: کمیته بهداشت توصیه می‌کند که از مصرف غذاهای گرم که بیش از دو ساعت از زمان پخت آن‌ها گذشته، خودداری شود و از امکانات فردی مانند آب‌لیمو و لیمو ترش استفاده شود.

نظر شما