شناسهٔ خبر: 68208829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین در لرستان خط‌کشی شد

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر از مسیر تردد زائران اربعین در لرستان با هدف ایمن سازی محورهای مواصلاتی خط‌کشی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، عارف امرایی در خصوص ایمن سازی مسیر تردد زائران اربعین اظهار کرد: ایجاد راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌ای از برنامه‌های اصلی این اداره کل است و از این رو با توجه به اهمیت رویداد اربعین حسینی و افزایش تردد، با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در زمینه ایمنی تردد زوار اربعین حسینی اقدام شده است.

وی گفت: در این راستا اقداماتی از قبیل روکش و لکه گیری ۱۱۰ کیلومتر از محورهای اصلی، خط کشی یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر از محورها، چهار مورد ایمن سازی نقاط پر حادثه، به‌روزرسانی سیستم روشنایی و ارتقای روشنایی به طول ۱۶۲ کیلومتر انجام شده است.

وی افزود: نصب ۴۰ هزار عدد انواع تابلو و علائم ایمنی ، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل ، نصب ۲۰ کیلومتر نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع‌های همسطح از دیگر اقداماتی است که با اولویت محور بزرگراه کربلا در مسیرهای عبوری زائران انجام شده‌است.

امرایی بیان کرد: حضور شبانه روزی گشت‌های راهداری در محورهای اصلی تردد زوار اربعین و نقاط پرحادثه، در ایام اربعین به صورت ویژه انجام خواهد شد.

نظر شما