شناسهٔ خبر: 68206544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ماهانه ۸۰۰ میلیارد ریال کارانه دریافت می‌کند

مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان این دانشگاه بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در ماه کارانه دریافت می‌کنند که پارسال افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال از این بابت پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

دکتر علیرضا مسلم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارای نزدیک به ۳۲ هزار پرسنل است که از این تعداد حدود ۱۶ هزار نفر کادر درمان هستند.

وی ادامه داد: پرداخت‌های پرسنلی در راستای افزایش رضایتمندی کارکنان حوزه سلامت و تامین معیشت پرسنل از جمله اولویت‌های اصلی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که سعی شده با پرداخت کارانه از منابع درآمدی دانشگاه بتوانیم گام موثری در رضایتمندی پرسنل و ماندگاری پزشکان و پرستاران داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: با اقدام‌های انجام شده، تاخیر پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران در این دانشگاه از ١۰ ماه به چهار ماه کاهش پیدا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها دانشگاه علوم پزشکی در کشور است که با استفاده از روش‌های قانونی توانسته اضافه کار ترمیمی واریز نماید، تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال برای کادر پرستاری این دانشگاه اضافه کار ترمیمی واریز شده است که اضافه کار ترمیمی خردادماه نیز در حال واریز شدن است.

مسلم در خصوص آخرین وضعیت بخشنامه ترمیم حقوق نیز بیان کرد: بار مالی بخشنامه ترمیم حقوق فوق العاده خاص پرسنل مشمول دانشگاه علوم پزشکی مشهد محاسبه و در نامه‌ای برای تامین اعتبار به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

به گفته وی، به محض تخصیص بودجه و تامین اعتبار، فرآیند پرداخت ترمیم حقوق از اول خردادماه امسال در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

نظر شما