شناسهٔ خبر: 68206466 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پروژه خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان افتتاح شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: بیرجند- پروژه خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، پروژه خط لوله گاز دوراهی دشتک - نهبندان - سربیشه به طول ۳۰۰ کیلومتر با برآورد ارزش سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۰۰ میلیون یورو تعریف شده و در دستور کار شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران قرار گرفته است.

این پروژه با هدف تکمیل رینگ شرقی کشور و به منظور کاهش ناترازی و پایداری جریان گاز در شبکه انتقال و افزایش پایداری شبکه گاز استان خراسان جنوبی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران صبح پنجشنبه در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه این طرح با تکیه بر توان داخلی رقم خورد، اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های بزرگ محسوب می‌شود.

مجید چگینی با اشاره به اقدامات جهادی رئیس جمهور شهید در مناطق محروم افزود: در ۳ سال اخیر هزار و ۸۰۰ کیلومتر خطوط انتقال پر فشار احداث و حدود ۵۳ هزار کیلومتر شبکه روستایی و شهری از سوی شرکت گاز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نیز اظهار کرد: خط انتقال گاز دوراهی دشتک - نهبندان در کنار خط انتقال گاز قم پارچین و ایستگاه تقویت فشار آرادان بخشی از پروژه کلان تقویت شبکه انتقال گاز شمال و شمال شرق کشور است که از سوی شرکت ملی گاز ایران اجرا شده است.

رحمان محمودی با بیان اینکه افتتاح این پروژه باعث پایداری شبکه گاز شرق کشور می‌شود، بیان کرد: با اجرای این طرح رکورد سرعت اجرای پروژه‌های شرکت گاز در سطح کشور شکسته شد و با اجرای آن تا ۱۰ میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز استان به صورت روزانه افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت انتقال گاز استان نیز سه برابر افزایش می‌یابد، ادامه داد: این خط با هدف ایجاد ارتباط شبکه گاز بین جنوب شرق کشور و شمال شرق از استان سیستان و بلوچستان به استان خراسان جنوبی به اجرا در آمده و از این پس امکان انتقال گاز خط هفتم سراسری از نزدیکی شهر زابل به خراسان جنوبی فراهم می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما