شناسهٔ خبر: 68202772 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پایداری شبکه گاز در شرق کشور کلید خورد

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان سبب پایداری شبکه گاز شرق کشور شده و به عبارتی رینگ شرق کشور تکمیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، رحمان محمودی صبح امروز در حاشیه سفر مدیر عامل شرکت گاز ایران به خراسان جنوبی گفت: ابر طرح خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان با اعتبار 72 هزار میلیارد ریال بهره برداری شد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح رکود سرعت اجرای طرح‌های شرکت گاز در سطح کشور شکسته شد و این ابر طرح با این حجم کار در مدت یک سال اجرایی شد که در سطح کشور اقدام بی نظیری و شاخصی است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: یکی از آرزو‌های دیرینه تصمیم‌گیران صنعت گاز ایران برقراری ارتباط بین شبکه‌های گاز شرق، شمال‌شرق و جنوب کشور، با عنوان تکمیل رینگ شرقی کشور بود که اکنون با اتمام طرح خط لوله گاز دوراهی دشتک زابل - نهبندان این رویا، رنگ واقعیت به‌خود گرفت.

محمودی افزود: طرح 176 کیلومتری و 36 اینچی خط لوله گاز دوراهی دشتک- نهبندان از جمله طرح های اولویت‌دار صنعت گاز کشور است که به‌ لطف روحیه جهادی کارگران ایرانی در فاصله‌ای 12 ماهه با سرمایه گذاری 7 هزار و 200 میلیارد تومانی امروز به بهره برداری می رسد.

وی گفت: با اجرای این طرح تا 10 میلیون متر مکعب به ظرفیت گاز استان به صورت روزانه اضافه می‌شود و ظرفیت انتقال گاز استان سه برابر افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بیان کرد: مرحله دوم طرح انتقال گاز از نهبندان به سربیشه در قالب خط تقویتی به شهرستان سربیشه متصل می شود که در مرحله طراحی قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

مدیر عامل شرکت گاز ایران به منظور افتتاح خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان، وارد خراسان جنوبی شد.

چگینی؛ معاون وزیر و مدیر عامل شرکت گاز ایران، صبح امروز وارد شهرستان نهبندان شد تا در مراسم افتتاح خط انتقال گاز دشتک زابل به نهبندان حضور یابد.

هم اکنون جمعیت 100 درصدی شهری خراسان جنوبی و 2 هزار و 26 روستای استان که 99.9 می‌شود از نعمت گاز برخوردارند.

انتهای پیام/250

نظر شما