شناسهٔ خبر: 68203404 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

واقعیت‌های تلخ برای اسرائیل در جبهه شمال

ساجده محمودی

رسانه صهیونیستی گزارشی درباره میزان تلفات و خسارات ناشی از حملات جبهه مقاومت به شمال سرزمین‌های اشغالی در ماه‌های گذشته منتشر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در حالی‌که رژیم صهیونیستی در اتخاذ راهبرد علیه حزب‌الله لبنان تردید دارد، گزارش جدید مرکز اطلاعات داخلی در دفتر نخست‌وزیری ای نرژیم واقعیت‌های تلخی را آشکار می‌کند که نشان دهنده خسارات بزرگ در شمال سرزمین‌های اشغالی است: ده‌ها کشته، صدها زخمی، میلیاردها دلار خسارت به کشاورزی و گردشگری و ده‌ها هزار هکتار سوخته، درحالی‌که پایانی برای آن دیده نمی‌شود.

این روایت روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت از اوضاع در شمال فلسطین اشغالی است.

در این گزارش آمده که از هشتم اکتبر، یعنی روزی که حزب‌الله به‌عنوان «جبهه حمایتی» به مقاومت فلسطین پیوست، بیش از ۷۵۰۰ پرتابه توسط این جنبش شلیک شده که حدود ۶۵۰۰ راکت از مرز شمالی سرزمین‌های اشغالی عبور کرده است. علاوه‌براین، بیش از ۲۰۰ پهپاد وارد سرزمین‌های اشغالی شده است.

ماه ژوئیه با ۱۰۹۱ پرتاب شاهد بیشترین تعداد پرتاب راکت و پهپاد بوده و پس از آن، مه با ۱۰۰۰ و ژوئن با ۸۵۵ قرار دارند. در مقابل، در ماه ژانویه ۳۴۴ پرتاب به سمت سرزمین‌های اشغالی ثبت شده که نشان‌دهنده روند تشدید تنش در مرز لبنان است.

همچنین از هشت اکتبر، ۲۴ اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی کشته شده‌اند. ۱۹ پرسنل امنیتی نیز در جنگ در شمال کشته شده‌اند و تعداد کل تلفات در شمال سرزمین‌های اشغالی از زمان آغاز جنگ به ۴۴ نفر رسیده است. علاوه‌براین، ۲۷۱ نفر از جمله ۱۳۰ اسرائیلی و ۱۴۱ پرسنل امنیتی در طول این مدت زخمی شده‌اند.

این گزارش همچنین به تعداد افراد آواره شده از جوامع شمالی اشاره می‌کند. تا ۱۱ اوت، ۶۲ هزار و ۴۸۰ نفر از جمله ۱۶هزار و ۸۵۵ نفر در هتل‌ها مستقر شده‌اند و ۴۵ هزار و ۶۵۲ صهیونیست محل سکونت خود را ترک کرده‌اند.

بر اساس داده‌های سازمان مالیاتی نیز از زمان شروع جنگ در شمال، ۴۳۷۸ گزارش خسارت برای ساختمان‌ها و اموال در شهرک‌های شمالی ارائه شده است.

بنابر این گزارش، از زمان آغاز جنگ، صنعت گردشگری منطقه تقریباً ۳۰۹ میلیون دلار ضرر مستقیم داشته است. علاوه‌براین، بخش‌های حمایت از گردشگری ۷۱۰ میلیون دلار دیگر از درآمد خود را از دست داده‌اند. سازمان امور مالیاتی تاکنون ۴۰۳ میلیون دلار غرامت به مشاغل گردشگری شمال پرداخت کرده است.

جنگ در شمال سرزمین‌های اشغالی خساراتی را هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای بخش کشاورزی به همراه داشته است که طبق گزارش مرکز اطلاعات داخلی در دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی مقادیر آن قابل توجه است.

انتهای پیام

نظر شما