شناسهٔ خبر: 68203251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد:

‌ لزوم بررسی علمی تهدیدها و فرصت‌های محیط زیستی شیراز

زهرا عسگری

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جایگاه پایتخت محیط زیست آسیا بودن این کلان‌شهر، بر ضرورت بررسی تهدیدها و فرصت‌های محیط زیستی شیراز تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

مسعود زارعی امروز، ۲۵ مردادماه در هفتمین نشست محیط زیستی شیراز، پایتخت محیط زیست آسیا با موضوع فرصت‌های ایجاد ساختمان‌های سبز، ارزش‌گذاری ساختمان‌ها و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شهر شیراز به بیان نکاتی پرداخت.

وی با تاکید بر لزوم بررسی علمی تهدیدها و فرصت‌های محیط زیستی کلان‌شهر شیراز بیان کرد: حاکمیت نگاه علمی بر بررسی و احصا چالش‌ها، تهدیدها و فرصت‌های کلان شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا، باید به نتایج اجرایی و سیاست‌های الزام‌آور منتهی شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: تهیه آیین‌نامه‌ها، دستور العمل‌ها، ضوابط و تکالیف مرتبط با هریک از دستگاه‌های متولی در حوزه‌های محیط زیستی باید در دستور کار دبیرخانه شیراز، پایتخت محیط زیست آسیا قرار بگیرد.

زارعی، فرصت ایجاد شده در سال ۲۰۲۴ میلادی را نقطه عطفی برای کلان‌شهر شیراز برشمرد و افزود: دبیرخانه شیراز، پایتخت محیط زیست آسیا تهیه و انتشار ۳ سند در سطوح شیراز، ایران و آسیا در زمان برگزاری کنگره تخصصی پایانی که با حضور متولیان استانی، کشوری و برخی کشورهای آسیا برگزار می‌شود را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش ایسنا، نشست‌های تخصصی شیراز، پایتخت محیط زیست آسیا به صورت مستمر، با دعوت از مدیران استانی و کشوری، شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، اساتید دانشگاه، کارشناسان و عموم شهروندان به بررسی تخصصی موضوعات محیط زیستی روز کشور و دنیا در شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما