شناسهٔ خبر: 68201906 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رییس ستاد اربعین کشور:

زائران مرز خسروی را در اولویت‌ خود برای انتخاب مرز قرار دهند

میراحمدی با تاکید بر وضعیت مطلوب در مرز خسروی، از زائران تقاضا کرد که مرز خسروی را در اولویت‌ خود برای انتخاب مرز قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «سید مجید میراحمدی» رئیس ستاد اربعین کشور طی بازدید از مرز خسروی، اظهار داشت: با توجه به بررسی وضعیت تردد در مرزها هم اکنون ۶ مرز فعال در کشور داریم که وضعیت مناسب و بسیار خوبی حاکم است.

وی با بیان اینکه تردد و عبور از مرزهای شش‌گانه کشور برای ایام اربعین بدون توقف و مشکل در حال انجام است، افزود: هم‌چنین هماهنگی بین ما و طرف عراقی در حد اعلای انجام شده و نمایندگان ویژه عراقی در مرزها به منظور رفع مشکلات احتمالی مستقر شدند و وضعیت حمل و نقل در تمامی مرزهای شش‌گانه ما از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

رئیس ستاد اربعین کشور تصریح کرد: مرز خسروی سال به سال وضعیت بهتری داشته و امسال وضعیت مطلوب‌تری را تجربه کرده که در این راستا شاهد رضایت بالای زائرین هم در سهولت عبور و هم در امر حمل و نقل زوار در مرز خسروی هستیم.

میراحمدی تاکید کرد: هم‌چنین تعداد بسیار زیادی خودروی عراقی در مرز منذریه منتظر زوار هستند و مشکلی از جهت جا به جایی زوار در آن سوی مرزها وجود نداشته و همچنین در امر برگشت نیز امسال زوار هم از نجف کربلا به مرز خسروی امسال به راحتی امکان تردد خواهند داشت که با این وجود اربعین امسال در مرز خسروی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: از زائران تقاضا داریم زائران در انتخاب مرز خود برای تردد حتماً مرز خسروی را در اولویت‌های خود قرار دهند.

رئیس ستاد اربعین کشور به آمار خروجی‌ها و بازگشت زوار به کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند و در شرایط فعلی امروز تردد به مرز نهایی سال گذشته رسیده و امسال با افزایش قابل توجه مواجه هستیم.

میر احمدی عنوان کرد: بر اساس گزارشات اعلام شده بیش از ۳۰ درصد افزایش زائر در مرز خسروی شاهد بودیم و نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از زائرین ما تا الان وارد کشور عراق شدند.

وی در ادامه با اشاره به ازدحام جمعیت در مرزها و خصوصاً شهر کربلا، توصیه کرد: درخواست و توصیه ما به زائران به منظور راحتی بقیه زائرین عزیز مدت ماندگاری در کربلا را بیش از یک روز و مدت سفر رو بیش از ۶ روز ادامه ندهند و همچنین برگشت خود را به روزهای آخر و نزدیک به روز اربعین موکول نکنند و قبل از اربعین برای جلوگیری از ازدحام به کشور بازگرداند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما