شناسهٔ خبر: 68195388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۲۰ نیروی حوزه سلامت کردستان به زائران اربعین خدمات می دهند

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۷۲۰ نیروی حوزه سلامت در استان و مرز باشماق مریوان، خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین ارائه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فریدون عبدالملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۶ بیمارستان تابع دانشگاه در استان نیز برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان در ایام اربعین حسینی در حالت آماده باش هستند.

وی به خدمات درمانی بیمارستان سیار شهید شیخ الاسلام واقع در مرز باشماق اشاره داشت و افزود: این مرکز با ظرفیت ۵۰ تخت به بیماران و مصدومان خدمات مطلوب را در کمترین زمان و فاصله ارائه می دهد و تاکنون ۲۸۵ نفر به این بیمارستان مراجعه کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در استان و مریوان با انجام بازرسی های بهداشتی روزانه در حال خدمت رسانی به زائرین حسینی هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع مواد غذایی، موکب ها و ایستگاه های صلواتی صورت گرفته است.

عبدالملکی با اشاره به استقرار ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد هوایی برای انتقال بیماران و مصدومان در پایانه مرزی باشماق مریوان، اضافه کرد: بیمارستان ۵۰ تختخوابی دانشگاه در ارائه خدمات پزشکی با همکاری بیمارستان شهید قاضی در ارائه خدمات پاراکلینیک و دندانپزشکی به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کند.

وی به به آماده باش، ۷۰ پایگاه های اورژانس جاده ای و شهری در سطح استان اشاره کرد و افزود: ناوگان لجستیک ۱۱۵ در سطح استان و شهر مریوان به صورت کامل تجهیز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هچنین از تقویت اورژانس پیش بیمارستانی شهر مریوان خبر داد و گفت: سه پایگاه اورژانس شهری و جاده ای برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به حوزه اورژانس پیش بیمارستانی مریوان اضافه شده است.

عبدالملکی یادآور شد: اورژانس هوایی دانشگاه در تمام ایام اربعین آماده باش است و در مواقع اضطراری بیماران را از طریق پد بیمارستان بوعلی مریوان به مراکز منتقل خواهیم کرد.

نظر شما