شناسهٔ خبر: 68192455 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

فعالیت ۷۲۰ نیروی حوزه سلامت در مرز باشماق برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فعالیت ۷۲۰ نیروی حوزه سلامت از دانشگاه علوم پزشکی کردستان در استان و مرز باشماق مریوان به منظور ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وبدا، فریدون عبدالملکی با اشاره به آماده‌باش ۱۶ بیمارستان تحت پوشش این دانشگاه در استان کردستان برای ارائه خدمات به بیماران و مصدومان در ایام اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: در پایانه مرزی باشماق مریوان، بیمارستان سیار شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام با ظرفیت ۵۰ تخت به بیماران و مصدومان خدمات مطلوب را در کمترین زمان و فاصله ارائه می‌کند.

بازرسی‌های بهداشتی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در استان و مرز باشماق ادامه دارد

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در استان و مریوان با انجام بازرسی‌های بهداشتی روزانه در حال خدمت رسانی به زائرین حسینی هستند که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲۰ بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع مواد غذایی، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی صورت گرفته است.

آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای ارائه خدمت به زائرین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به استقرار ۲ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد هوایی برای انتقال بیماران و مصدومان در پایانه مرزی باشماق مریوان، خاطرنشان کرد: بیمارستان ۵۰ تختخوابی دانشگاه در ارائه خدمات پزشکی با همکاری بیمارستان شهید قاضی در ارائه خدمات پاراکلینیک و دندانپزشکی به زائرین اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کند.

عبدالملکی با اشاره به آماده باش، ۷۰ پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای و شهری در سطح استان، افزود: ناوگان لجستیک ۱۱۵ در سطح استان و شهر مریوان به صورت کامل تجهیز شده است.

وی با اشاره به تقویت اورژانس پیش بیمارستانی شهر مریوان گفت: سه پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی به حوزه اورژانس پیش بیمارستانی مریوان اضافه شده است.

اورژانس هوایی برای انتقال مصدومین اربعین در آمادگی کامل است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از آمادگی اورژانس هوایی دانشگاه در تمام ایام اربعین خبر داد و افزود: در مواقع اضطراری بیماران را از طریق پد بیمارستان بوعلی مریوان به مراکز منتقل خواهیم کرد.

تاکنون ۲۸۵ زائر حسینی به بیمارستان سیار دانشگاه مستقر در مرز باشماق مریوان، مراجعه کرده اند وی در خصوص امکانات و ظرفیت‌های بیمارستان سیار این دانشگاه نیز گفت: بیمارستان سیار ۵۰ تختخوابی از تاریخ ۱۷ مرداد ماه در پایانه مرزی باشماق مستقر شده و تا پایان رسمی مراسم معنوی اربعین به زائرین ارائه خدمت می‌کند.

عبدالملکی افزود: این بیمارستان با امکانات پذیرش، اورژانس، آزمایشگاه داروخانه، رادیولوژی، اتاق عمل برای جراحی‌های کوچک، اتاق خنک برای بیماران گرمازده و بخش‌های تحت نظر خانم و آقا با کادر درمانی مجهز و مجرب به زائرین اربعین حسینی در حال خدمت رسانی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان از ارائه خدمات درمانی بیمارستان سیار دانشگاه به ۲۸۵ زائر حسینی تا تاریخ ۲۳ مرداد ماه خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما