شناسهٔ خبر: 68190653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ثبت بیش از ۶.۵ میلیون تردد از ابتدای طرح اربعین در همدان ️

همدان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان گفت: ۶ میلیون و ۶۸۲ هزار تردد از ۱۶ مرداد ماه (آغاز طرح اربعین حسینی) تا ۲۳ مرداد سالجاری در جاده های استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد آهکی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته در این مدت زمان ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تردد ثبت شده بود که امسال ۳.۶ درصدی ترددها نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی پیش بینی کرد: تا پایان طرح اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ افزون بر ۲۳ میلیون تردد در راه‌های استان همدان به ثبت برسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان بیان کرد: تمهیدات لازم برای سهولت در تردد زائران اربعین حسینی پیش بینی شده است و در این راستا بیش از ۶۰ تیم واکنش سریع راهداری به همراه تیم ها پلیس راه بصورت ۲۴ ساعت مشغول پایش و کنترل ترافیک عبوری هستند.

آهکی اظهارکرد: افزون بر یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی، ۱۵۵ کیلومتر روکش آسفالت، رفع و آشکار سازی۴۳ نقطه حادثه خیز و دارای تصادف، ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شانه سازی، ساخت و پاکسازی بیش از ۱۰۰ پارکینگ در حاشیه راه، نصب پنج هزار عدد تابلو علائم از ابتدای سال جاری تاکنون در مسیرهای استان همدان صورت گرفته است.

استان همدان از مسیرهای اصلی تردد زائران اربعین حسینی محسوب می شود که زائران ۱۶ استان برای تردد به سمت کربلا از مسیرهای همدان استفاده می کنند و در این استان ۱۵۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران دایر شده است.

نظر شما