شناسهٔ خبر: 68190558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی و انجمن صنفی مهندسان راه و راه آهن

تفاهم نامه همکاری مشترک جهاددانشگاهی خراسان جنوبی و انجمن صنفی راه و راه آهن منعقد شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ربانی‌نژاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسان راه و راه‌آهن خراسان جنوبی، امروز ۲۴ مرداد در دیدار با رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به لزوم ارتباط متقابل با جهاددانشگاهی استان در بحث آموزش و جذب نیرو، گفت: همکاری خوب و موثری در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی با جهاد دانشگاهی در حال شکل‌گیری است.  

وی با اشاره به اینکه راه محور توسعه است و اگر راه وجود نداشته باشد هیچ یک از ملاک‌های توسعه در هیچ شهر یا کشوری محقق پیدا نخواهد کرد، افزود: راه‌ها از لحاظ علمی دسته‌بندی‌های مختلفی دارد که به سه دسته هوایی، دریایی و زمینی تقسیم شده است. راه‌های زمینی نیز به دو دسته جاده‌ای و ریلی تقسیم می‌شود. کشور می‌تواند به سبب فعالیتی که در بخش راه‌های زمینی و ریلی می‌کند، درآمد خوبی چه بسا بیشتر از درآمد نفت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در بخش راه و راه آهن فعالیت‌های کلی زیادی داریم و سه هزار کیلومتر راه آهن  در حال احداث و ساخت است و شش هزار کیلومتر در حال مطالبه است. از لحاظ بودجه و توسعه راه آهن، ما در رتبه‌بندی کشور هشتادم دنیا هستیم و این مسئله جای کار دارد. کشور ما باید در این زمینه بتواند فعال‌تر شود و از موقعیت ژئوپولتیکی منطقه‌مان در جهت توسعه راه و راه‌آهن نهایت استفاده را ببریم.

ربانی‌نژاد تصریح کرد: در خراسان جنوبی قریب به ۵۰۰ نفر مهندس و متخصص داریم و در تمامی بخش‌ها از جمله راه اصلی، فرعی و ... افراد دارای تخصص کامل در این حیطه وجود دارد. این متخصصین با توجه به شرایط کاری به طورمعمول به دور از مراکز شهری و در بیابان‌ها فعالیت می‌کنند و با توجه به این موضوع لازم است از نظر صنفی مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند. همچنین نیاز مداوم به آموزش، پژوهش، مهارت‌ افزایی و انتقال تجربه از سوی انجمن صنفی وجود دارد. 

سیدمحمدحسین سیدکاشی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که از سوی انجمن صنفی و جهاد دانشگاهی برای همکاری امضا شد، بیان کرد: امیدوارم بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود جهاد دانشگاهی در راستای تحقق اهداف تفاهم‌نامه استفاده کنیم.

وی افزود: امید است باتوجه به جلساتی که برای این موضوع برگزار شد و نظراتی که برای تفاهم‌نامه مشترک با انجمن صنفی داده شد به جمع بندی خوبی برسیم و ادامه همکاری‌های مشترک به تنظیم و عقد قراردادهای تخصصی تکمیلی با انجمن در ذیل تفاهم‌نامه منعقده ختم شود.

در ادامه مراسم، تفاهم‌نامه مشترکی بین جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی و انجمن صنفی مهندسان راه و راه آهن منعقد شد. 

مشارکت در تهیه و اجرای اولویت‌های پژوهشی، دعوت از متخصصین و اعضای انجمن برای حضور در سمینار علمی، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مشترک، اجرای دوره‌های آموزشی تحقیقاتی پیشنهادی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، ایجاد بانک اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال جهاد در زمینه اجرای تحقیقاتی و پژوهش از جمله موارد مشترک همکاری دو طرف بود.

انتهای پیام

نظر شما