شناسهٔ خبر: 68193262 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بسیج سازندگی لرستان پای‌کار آمد؛

تلاش برای دفع آب‌های سطحی روستای «پشته جزایری» خرم‌آباد

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، گفت: با همکاری بسیج سازندگی لرستان، برای دفع آب‌های سطحی روستای «پشته جزایری» در تلاش هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عطا حسن‌پور در سخنانی با اشاره به هم‌جواری روستای «پشته جزایری» با پناهگاه صخره‌ای «گرارجنه» و تأثیر آن در روند ثبت جهانی دره خرم‌آباد، اظهار داشت: دفع آب‌های سطحی این روستا علاوه بر خدمات‌رسانی به مردم منطقه می‌تواند یکی از مشکلات عمده در پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد را رفع کند.

وی با تقدیر از فرمانده بسیج سازندگی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، افزود: بسیج سازندگی استان نیز برای رفع این مشکل پای‌کار بوده و علاوه بر دفع آب‌های سطحی، هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب این روستا نیز ساماندهی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان، اضافه کرد: رفع موانع پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد نیازمند همکاری بین‌بخشی بوده و بهسازی و رفع مشکلات این روستا تأثیر بسزایی در پیشرفت پرونده خواهند داشت.

بنابراین گزارش، پناهگاه صخره‌ای «گر ارجنه» از جمله پناهگاه‌های پیش از تاریخ است که برای ثبت در پرونده جهانی دره خرم‌آباد پیشنهاد شده است، درهٔ تاریخی خرم‌آباد با بهره‌مندی از هفت غار و پناهگاه صخره‌ای تاریخی از جمله اولین سکونت گاه بشری، مجموعه تاریخی قلعه «فلک‌الافلاک»، رودخانه و سه پل تاریخی حریم آن یکی از پرونده‌های وسیعی است که به یونسکو ارسال شده و به‌زودی با حضور بازرسان این سازمان جهانی وضعیت ثبت جهانی آن بررسی می‌شود.

نظر شما