شناسهٔ خبر: 68189635 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آخرین وضعیت انسداد مرزهای شرقی کشور / اجرای طرح‌های جدید از نیمه دوم سال جاری

ارتقای ایمنی مرزهای شرقی کشور ضروری است و با توجه به اهمیت این موضوع، انسداد مرز در شرق کشور از سال گذشته شروع شده و با قدرت و شدت در حال انجام است و بنا بر اعلام فرمانده مرزبانی فراجا، به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال جاری، اجرای طرح‌های جدید انسدادهای مرزی آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، راهبری طرح انسداد مرزی در شرق کشور بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح است که با هدف مقابله با ناامنی مرزی، جلوگیری از قاچاق سلاح، مواد مخدر و انسان در حال اجرا است، برای اجرای این طرح تقسیم کاری بین ارتش، سپاه و مرزبانی و فراجا انجام شده است.

بنا بر اعلام فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش، انسداد مرز در شرق کشور از سال گذشته شروع شده و با قدرت و شدت در حال انجام است.

آغاز پروژه جدید انسداد مرزها از نیمه دوم سال جاری

سردار احمد علی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا درباره آخرین وضعیت اجرای پروژه انسداد مرزها در کشور اظهار کرد: از دو سال گذشته پیشنهاد کردیم مبلغ سه میلیارد یورو برای انسداد مرزها در نظر گرفته شود که این مبلغ در وزارت کشور و دولت به تصویب رسید، شورای عالی امنیت ملی نیز انجام این امر را بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح گذاشت.

وی افزود: در ستاد کل نیروهای مسلح، قرارگاهی تشکیل شد که این قرارگاه به صورت هفتگی جلساتی را تشکیل می‌دهد، بودجه لازم نیز به ارتش، سپاه و مرزبانی انتظامی تخصیص داده شد و در حال حاضر اقدامات اولیه شامل عقد قراردادها انجام شده است و در حال انجام تدارکات ساخت برجک‌ها و پاسگاه‌ها، خرید حس‌گرها، دوربین‌ها و اسلحه‌های پیشرفته مورد نیاز هستیم.

فرمانده مرزهای فراجا با تاکید بر اینکه مرزهای جنوب شرقی کشور برای ما اهمیت ویژه‌ای دارند، گفت: به نظر می‌رسد در نیمه دوم سال جاری، اجرای طرح‌های جدید انسدادهای مرزی آغاز شود و تا پایان سال آینده به شرایط مطلوب خود برسیم و بتوانیم اعلام کنیم که مرزهای ما در این محدوده مسدود شده‌اند.

انسداد مرزی برای حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه انسداد مرزی در مرزهای شمال شرق کشور فقط برای حفظ و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: برای تمام کشورهای همسایه احترام ویژه‌ای قائل هستیم، اما اینکه پروژه انسداد مرزی را در این منطقه از کشور آغاز کرده‌ایم به خاطر امنیت بخشی مرزهای کشور است.

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که اتباع غیرمجاز را از کشور خارج می‌کنیم، اما آن‌ها بعد از مدتی از سایر نقاط مرزی دوباره به صورت غیرمجاز به کشور بازمی‌گردند، نبود کنترل‌های مؤثر توسط پاکستان در مرزهای مشترک خود با ایران نیز موجب شده بارها گروه‌های تروریستی از این کشور وارد ایران شده و علیه نیروهای امنیتی کشورمان عملیات انجام دهند.

تجهیز مرزها به تجهیزات نوین

سیدمجید میراحمدی، معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور، نیز پیرامون انسداد مرزهای شرق کشور اظهار کرد: انسداد مرز شرق کشور را در یک قرارگاهی به نام قرارگاه انسداد مرز که زیرمجموعه قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی است را با قدرت شروع کرده‌ایم.

امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: انسداد مرز در شرق کشور را از سال گذشته شروع کرده‌ایم و با قدرت و شدت در حال انجام است.

سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا نیز اظهار کرد: تجهیزات نوینی در مرز شامل حسگرها، انواع پهپادها، عمود پروازها، دوربین‌های پیشرفته دید در شب و روز و سلاح‌های دقیق‌زن در اختیار رزمندگان در مرزها قرار گرفته است.

نظر شما