شناسهٔ خبر: 68186436 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان امدادو نجات هلال احمر خبر داد:

بیماری‌های زمینه‌ای و کهولت سن، دلیل مصدومیت زائران اربعین

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه بیشتر زائران در مسیر پیاده روی اربعین از سلامت برخوردارند، گفت: درصد کمی از زائران که مسن بوده و یا بیماری زمینه‌ای دارند، در این سفر معنوی دچار مصدومیت شدند.

صاحب‌خبر -

بابک محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که ۷۷۳ نفر در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ مرداد ماه از خدمات امدادی هلال‌ احمر بهرمند شدند، گفت: در این مدت ۲۷ نفر از این مراجعه کنندگان دچار مصدومیت شدند که ۷ نفر از کشور عراق به قرارگاه های مرزی هلال احمر ایران تحویل داده شدند و پس از انجام اقدامات پیش بیمارستانی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: در این بین ۹ نفر در سوانح ترافیکی مصدوم شدند که سه نفر از آنان با استفاده از تجهیزات نجات، از خودرو حادثه دیده بیرون آورده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این مدت ۹ مورد عملیات امداد و نجات ترافیکی توسط نیروهای هلال احمر به ثبت رسید، اظهار داشت: ۷۱ نفر از زائران اربعین حسینی مصدوم در این حوادث به صورت سرپایی درمان شدند.

محمودی ادامه داد: در این مدت ۹ نفر از زائران اسکان اضطراری داده شدند و ۵۴۸ نفر مراجعه کننده به قرارگاه های مرزی از خدمات سلامت محور نیروهای هلال احمر از جمله تست فشار خون و قند خون بهرمند شدند.

زائران در ساعات اوج گرما پیاده‌روی نکنند

محمودی با اشاره به اینکه بیشتر زائران بین ۳۰ تا ۴۵ سال سن دارند و نگرانی بابت سلامت آنها وجود ندارد، گفت: بیشتر نگرانی برای افراد با سن بالا و کودکان است.

وی اظهار داشت: زائران مسن و یا دارای بیماری زمینه‌ای حتماً پیش از حرکت به سوی مرزها با پزشک متخصص مشورت کنند و به هیچ عنوان در ساعات اوج گرما یعنی بین ساعت ۹ تا ۱۴ پیاده روی نکنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: دمای منطقه در ساعات اوج گرما به حدود ۵۰ درجه سانتیگراد می‌رسد؛ از این رو همه افراد بخصوص سالمندان باید به شدت مراقب سلامت خود باشند.

نظر شما