شناسهٔ خبر: 68185627 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور خبر داد

استقرار ۲۵۰۰ اتوبوس و ۵۰۰ ون در ۸ مرز ایران و خاک عراق/ پیش بینی ۱۰ میلیون سفر رفت و برگشت اربعین

منیره کربلایی نورمحمد

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور گفت: این قرارگاه در اربعین امسال با ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰ دستگاه ون خدمت رسانی به زوار حسینی(ع) را در هشت مرز ایران و ۴ مرز داخل خاک عراق از پارکینگ‌ها و پایانه‌های مسافری شهرهای مقصد تا پایانه‌های مرزی منتهی به خاک عراق بر عهده دارد.

صاحب‌خبر -

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نشست قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور افزود: در این نشست با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، ظاهر الفرطوسی استاندار میسان عراق، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و سید سجاد انوشه معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور وضعیت تردد و جابجایی زوار اربعین حسینی(ع) در مرز چزابه بررسی شد.

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین از آمادگی کامل قرارگاه برای تردد زائرین خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی، هماهنگی، ایجاد قرارگاه‌های فنی، پشتیبانی و اجرایی در ۲ مرز ورودی در شرق «میرجاوه و ریمدان» و ۶ مرز خروجی به خاک عراق «باشماق، تمرچین، خسروی، مهران، چزابه و شلمچه» و همچنین ۴ مرز داخل خاک عراق« منذریه، زرباطیه، چزابه و شلمچه» به منظور ارائه خدمات حمل و نقلی به زائرین صورت گرفته است.

پیش بینی ۱۰ میلیون سفر رفت و برگشت اربعین

وی ادامه داد: برنامه ریزی مناسب برای تأمین ناوگان مورد نیاز در مرزهای ورودی، خروجی و خاک عراق به منظور جابه جایی زائران حسینی (ع) با پیش بینی ۱۰ میلیون سفر در رفت و برگشت انجام شده است.

ضامنی درباره تعداد ناوگان مستقر در مرز چزابه نیز گفت: مرز چزابه با ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در نقل و انتقال زائرین حسینی خدمت رسانی می‌کند و ۴۰ دستگاه اتوبوس هم در خاک عراق از شیب تا العماره وظیفه انتقال زائرین را بر عهده دارند.

مسئول قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین کشور ادامه داد: در داخل ایران نیز با ۱۸۰ دستگاه اتوبوس از پارکینگ‌ها تا پایانه مرزی زوار حسینی را جابجا خواهیم کرد.

انتقال اتباع خارجی از شهرهای هدف به مرز چزابه با ۵۰ ون

وی گفت: البته از مرز چزابه علاوه بر ایرانی‌ها، اتباع خارجی نیز از این مسیر تردد خواهند داشت و طبیعتاً در روزهای آتی شلوغ تر خواهد شد و ۵۰ دستگاه ون نیز کار انتقال اتباع خارجی از شهرهای هدف به مرز چزابه را انجام خواهند داد.

انتهای پیام

نظر شما