شناسهٔ خبر: 68184424 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین سالانه هنر کرمان با ۱۳۰ اثر تجسمی گشایش می‌یابد

کرمان - ایرنا - رییس رویداد سالانه هنر کرمان با اعلام جزییات برگزاری این برنامه هنری در اواخر مردادماه جاری گفت: نزدیک به ۸۰۰ اثر تجسمی از ۱۷ شهرستان استان به دبیرخانه رسید که ۱۳۰ اثر منتخب نهایی شدند.

صاحب‌خبر -

امین عابدین پور روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رویداد هنری به مدت پنج روز اجرا می شود اظهارداشت: مراسم افتتاح ساعت 18 پنجشنبه ۲۵ مرداد در تالار و فرهنگ کرمان خواهد بود و نخستین سالانه هنر استان در همین محل روز دوشنبه ۲۹ مرداد با معرفی برگزیدگان و تجلیل از پیشکسوتان هنرهای تجسمی به کار خود خاتمه می دهد.

رییس سالانه هنر کرمان گفت: نمایشگاه آثار شرکت کننده در نخستین سالانه هنر کرمان تا ۲۰ شهریور در تالار فرهنگ و هنر پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

وی افزود: این سالانه در حوزه هنرهای تجسمی در سه رشته عکاسی، نقاشی و گرافیک و در ۲ بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود و خانه هنر و فرهنگ کرمان برگزار کننده آن است.

عابدین پور با بیان اینکه نخستین سالانه هنر کرمان اظهار داشت: بخش رقابتی سالانه بین جوانان ۱۷ تا ۲۵ سال برگزار می شود که آثار این گروه سنی داوری شده و به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

رییس سالانه هنر کرمان تصریح کرد: بخش غیررقابتی سالانه هنر کرمان ویژه هنرمندان شاخص و برجسته است که آثار آنان در نمایشگاه جنبی این رویداد به نمایش گذاشته می شود.

نخستین سالانه هنر کرمان با ۱۳۰ اثر تجسمی گشایش می‌یابد امین عابدین پور

عابدین پور ادامه داد: در طول برگزاری این سالانه، چهار کارگاه و یک نشست با حضور اساتید برجسته دانشگاه برجسته برگزار می شود و همچنین به مناسبت روز جهانی عکاسی، بزرگداشت کمال الملک و استاد مصطفی ممیز(پدر گرافیک ایران) از جمله ویژه برنامه های تدارک دیده شده است.

نویسنده کتاب "مرگ پشت و پناهتون باشه" ادامه داد: کادرسازی و حمایت از نسل جوان هنرمند و دانشجویان هنرهای تجسمی و بالا بردن تولید آثار هنری در استان کرمان از اهداف برگزاری این رویداد هنری محسوب می شود.

نظر شما