شناسهٔ خبر: 68184003 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

انتقاد کارگران خدماتی پتروشیمی جم از قراردادهای جدید/ تغییری در شرایط‌مان ایجاد نشد

حدود ۱۸۰ کارگر خدماتی پتروشیمی جم از شرایط بعد از تبدیل وضعیت شغلی خود رضایت ندارند و می‌گویند: تغییری در وضعیت کارگران ایجاد نشده است.

صاحب‌خبر -

یکی از کارگران پتروشیمی جم در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه حدود ۱۸۰کارگر خدماتی پتروشیمی جم هستیم که از چند ماه پیش از روزمزدی به پیمانکاری تامین نیرو تبدیل وضعیت شده‌ایم اما تغییری در وضعیت شغلی‌مان ایجاد نشده است، گفت: بعد از سال‌ها انتظار برای تبدیل وضعیت و عقد قرارداد با شرکت اصلی، قرارداد کارگران با یک شرکت تامین نیرو دست سوم منعقد شد و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر کرده است.

او با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های مطرح شده در پیمانکاری شدن ما کارگران روزمزدی؛ عقد قراردادهای ۱۵ روزه است که ظاهراً قرار نیست در شرایط کاری، حقوقی و شغلی ما تغییری ایجاد شود، گفت: ما ۱۸۰کارگر خدماتی که به تامین نیرو تبدیل وضعیت شده‌ایم هنوز تغییری در شرایط کاری خود احساس نکرده‌ایم. در حقوق ما نه تنها افزایشی انجام نشده بلکه دریافتی‌هایمان به نسبت قبل کاهش یافته است.

این کارگر با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شغلی و معیشتی ما مانند سال‌های پیش است، گفت: ما کارگران خدماتی که در مجموعه پتروشیمی جم کار می‌کنیم فاقد اضافه کار، بن کارت، بیمه تکمیلی، پاداش و بهره‌وری و برخی مزایای دیگر هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امنیت شغلی برای کارگران روزمزدی یا کارگرانی که بدین ترتیب به پیمانکاران دسته دوم و حتی سوم سپرده می‌شوند، وجود ندارد و در صورت پیگیری مطالبات صنفی خود از سوی کارفرمای شرکت پیمانکاری کنار گذاشته می‌شویم.

وی با یادآوری اینکه خواهان حذف پیمانکاران تامین نیرو هستیم که بدون آورده مالی سودهای کلانی دارند، در ادامه افزود: امکان بهبود شرایط شغلی برای همه ما وجود دارد اما نمی‌دانیم چرا مدیران شرکت ترجیح می‌دهد به همکاری با پیمانکاران تامین نیرو ادامه دهند تا مطالبات مزدی ما با یک شرکت واسطه‌ای به حساب ما پرداخت شود.

این کارگر گفت: ما خواستار بهره‌مندی از تمام مزایای مزدی قانون کار با عقد قرارداد با شرکت اصلی هستیم. امیدواریم تا پایان سال جاری با تبدیل وضعیت از امنیت شغلی و معیشتی بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

نظر شما