شناسهٔ خبر: 68181130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تردد زائران از مرز باشماق؛ جلوەای از اتحاد و همبستگی

دلنیا گوهری‌نژاد

این سومین سالی است کە مرز باشماق مریوان میزبان زائرینی از جنس حسینی است و بە جلوەای از اتحاد میان سنی و شیعە تبدیل شدە است.

صاحب‌خبر -

استان کردستان امروزه برخلاف سال‌های اخیر برای مردم اقصی نقاط کشور شناخته شده و مرز باشماق مریوان برای سومین سال متوالی به اصلی‌ترین گذرگاه زمینی زائرین اربعین حسینی تبدیل شدە است.

با نزدیک شدن بە ایام اربعین حسینی، شهر مریوان بە ویژە مرز باشماق غرق در حال و هوای حسینی است، بە همین مناسبت معاون وزیر کشور، فرماندار مریوان و استاندار کردستان امروز (۲۲ مرداد) از مرز باشماق مریوان و زیرساخت‌های موجود و موکب‌های اربعین حسینی بازدید کردند.

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: مرز باشماق و تمرچین از جملە مرزهای موردنظر ما برای ایام اربعین حسینی است کە امیدواریم در سال‌هایی کە با گرمای هوا در دوازدە سال آیندە مواجە هستیم، بە عنوان مرز کمکی برای عبور زائرین حسینی قرار بگیرد کە خوشبختانە از سال گذشتە مورد استقبال زائرین حسینی از سراسر کشور قرار گرفتە است.

میراحمدی امروز با حضور در مرز باشماق مریوان و نظارت بر زیرساخت‌ها و خدمات‌دهی موکب‌دارها اظهار کرد: سال گذشتە زائرین اربعین حسینی با مشکلاتی در حوزە حمل و نقل روبەرو بودند کە خوشبختانە امسال مشکل حمل و نقل زائرین در داخل و خارج از مرز حل شدە است.

وی ادامە داد: توصیە ما بە زائرین اربعین حسینی این است کە برای یک بار هم کە شدە حتی بە صورت امتحانی مرز باشماق و تمرچین را برای سفر خود انتخاب و خاطرات خوبی را از این سفر معنوی برای خود رقم بزنند.

میراحمدی بیان کرد: مرز باشماق و تمرچین از آب و هوایی معتدل برخوردار بودە و تفاوت درجە حرارت دما این دو مرز در مقایسە با مرز مهران و خسروی قریب بە ۲۰ درجە است، این در حالی است کە مرز باشماق با آب و هوایی معتدل و طبیعتی بی‌نظیر بهترین گزینە برای عبور زائرین حسینی است.

وی در ادامە سخنان خود از حمل و نقل رایگان زائرین اربعین حسینی از باشماق تا سلیمانیە توسط اتحادیە میهنی کردستان خبر داد و افزود: همە شرایط مطلوب و خوبی کە زائرین بتوانند یک سفر راحت و ایمن را داشتە باشند در مرز باشماق مریوان فراهم است.

میراحمدی تصریح کرد: استاندار، فرماندار، شهردار، مسئولین، دستگاەهای دولتی، نهادها و موکب‌دارها زیرساخت‌ها و امکانات لازم را بە بهترین شکل ممکن فراهم آوردەاند و توصیە من بە زائرین اربعین حسینی این است کە فرصت عبور از این مرز را از دست ندهند.

وی خدمات ارائە شدە در مرز باشماق را مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: یک جلوە عملی از اتحاد و همدلی و روابط صمیمانە بین اهل سنت و شیعە وجود دارد کە تجلی و نمادی از اتحاد شیعە و سنی است و جلوە بە یاد ماندنی است برای همە عزیزانی کە در این مرز حضور پیدا می‌کنند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در آن سوی مرز هم اتحادیە میهنی کردستان برای میزبانی از زائرین سنگ تمام گذاشتە و زائرین حسینی برای عبور از این مرز با هیچگونە مشکلی مواجە نخواهند شد.

میراحمدی عنوان کرد: طبق آمار ارائە شدە سال گذشتە بیش از ٥۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق عبور کردەاند کە انتظار می‌رود در سال جاری این عدد بە عدد قابل توجهی نسبت بە سال گذشتە برسد.

وی در پایان یادآور شد: از رسانەها انتظار می‌رود با رسانەای کردن شرایط و حال و هوای این روزهای مرز باشماق نقش موثری در جذب زائرین اربعین حسینی بە این مرز داشتە باشند.

انتهای پیام

نظر شما