شناسهٔ خبر: 68179896 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تحریم‌ها به خودکفایی صنعت نفت و گاز منجر شده است

گرمی- مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران گفت: با تشدید تحریم‌های استکبار جهانی ما شاهد خودکفایی کشورمان در حوزه مختلف صنعت نفت و گاز هستیم.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رضا نوشادی بعد از ظهر سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از خط انتقال گاز اردبیل – گرمی، اظهار کرد: در اوج تحریم‌های استکبار جهانی نه تنها احداث پالایشگاه بلکه افزایش صادرات نفت و گاز و همچنین تولید تجهیزات مورد نیاز را در این حوزه با همراهی و کمک مهندسان و کارشناسان داخلی و بومی شاهد بودیم.

به گزش مهر،وی تصریح کرد: تأمین و تزریق گاز برای تمام نقاط کشور جز برنامه‌ریزی‌های اصلی شرکت گاز است که ما سعی کردیم حتی به دورافتاده‌ترین مناطق کشور نیز گازرسانی را انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران گفت: احداث خط لوله ۵۶ اینچ برای تقویت گاز آذربایجان شرقی، غربی در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن از مسیر چلوند به اردبیل نیز پروژه گازرسانی خط دوم با هدف تأمین گاز صنایع با پیشرفت ۶۵ درصد در حال اجرا است.

نوشادی افزود: از سال ۸۹ و با تشدید تحریم‌های دشمنان ما توانستیم ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها و انتقال گاز را افزایش داده و ظرفیت انتقال و توزیع را تا ۸۷۵ میلیون متر مکعب ارتقا داده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در کل شبکه طراحی، ساخت و راه‌اندازی مجموعه به همت مهندسان ایرانی انجام شده و صد درصد این تجهیزات با بهره‌گیری از توان بومی و داخلی تولید و روانه بازار مصرف شده است.

نوشادی اضافه کرد: ۹۲ درصد تجهیزات حوزه نفت و گاز به رغم تحریم و فشار دشمنان در داخل تولید شده و ما در مراحل پایانی احداث آخرین پالایشگاه گاز در کشور با استفاده از ظرفیت مهندسی و فنی داخلی هستیم.

وی بیان کرد: در یک برنامه بلند مدت ذخیره‌سازی و افزایش تأمین گاز در قالب گنبد نمکی در محور اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی انجام شده و انتظار می‌رود این کار به همت متخصصان بومی در این استان‌ها اجرایی و عملیاتی شود.

نوشادی در ادامه یادآور شد: ارزش گاز تحویلی به مردم ۸۰ میلیارد تومان است، ولی ما با نرخ چهار میلیارد تومان گاز را به مردم می‌فروشیم و ۲ میلیون خانواده تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز از گاز رایگان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران ضرورت بهینه‌سازی مصرف را در گاز طبیعی یادآور شد و تصریح کرد: با فرهنگسازی‌های انجام شده و استفاده از پنجره‌های دوجداره و سایر اقدامات کارشناسی تلاش بر این است تا در حوزه گاز و سایر انرژی‌ها بتوانیم مصرف درست و بهینه را ترویج و در کشور توسعه بدهیم.

نظر شما