شناسهٔ خبر: 68176613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خودکفایی ایران در تولید تجهیزات صنعت نفت و گاز

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران گفت: بعد از تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی کشورمان در عرصه فنی، مهندسی خودکفا شده و در اکثر پروژه‌ها از تجهیزات ساخت داخل بهره می‌گیریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رضا نوشادی بعد از ظهر در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی اردبیل به سمت گرمی اظهار داشت: برای تمام نقاط کشور برنامه تأمین و تزریق گاز را در اولویت اصلی قرار دادیم تا زمینه بهره‌مندی همه ایرانیان از این نعمت گاز فراهم آید.

وی تصریح کرد: خط لوله 56 اینچ برای تقویت گاز آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل در دستور کار بوده و از مسیر چلوند به اردبیل نیز خط انتقال دوم گاز به این استان با پیشرفت 65 درصد در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران گفت: از سال 89 و با تشدید تحریم‌های دشمنان انقلاب اسلامی ظرفیت تولید، پالایش و انتقال را افزایش داده و در کنار آن توانمندی فنی و تخصصی خود در حوزه نفت و گاز ارتقا دادیم.

نوشادی افزود: در حال حاضر 875 میلیون مترمکعب انتقال گاز در شبکه‌های سراسری را شاهد هستیم و طراحی، ساخت و راه‌اندازی شبکه گاز با استفاده از توانمندی مهندسان ایرانی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صددرصد تجهیزات شبکه و انتقال گازرسانی در داخل کشور تولید می‌شود و ما هیچ نیازی به خرید این تجهیزات از کشورهای دیگر نداریم.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران اضافه کرد: 92 درصد تجهیزات تقویت فشار گاز و سایر نیازمندی‌های توسعه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی در کشور ما تولید و روانه بازار مصرف می‌شود و ما در حال تکمیل آخرین پالایشگاه گاز در کشور با مدرن ترین تکنولوژی‌ها هستیم.

نوشادی بیان کرد: برنامه بلندمدت ما در بحث ذخیره‌سازی و افزایش امنیت گاز، اجرای گنبد نمکی در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی است تا زمینه تأمین گاز با ایمنی و امنیت خاطر بیشتر را شاهد باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: ما گاز به ارزش 80 میلیارد تومان را به نرخ 4 میلیارد تومان به مردم خودمان می‌فروشیم و ضرورت دارد از این منبع غنی و ارزان قیمت بهینه استفاده شده تا بیشترین بهره‌برداری را در حوزه توسعه صنایع، افزایش تولید ثروت و اشتغال شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه مهندسی گاز ایران تصریح کرد: شرکت گاز برای 2 میلیون مشترک خود در قالب خانواده‌های زیرپوشش بهزیستی و کمیته امداد خدمات رایگان ارائه کرده و ریالی از بابت انشعاب ماهانه دریافت نمی‌کند.

نوشادی ضرورت بهینه‌سازی مصرف را به عنوان اصلی‌ترین مطالبه از مردم یادآور شد و گفت: با وجود ظرفیت عظیم تولید و خودکفایی در صنعت نفت و گاز، ما همچنان انتظار داریم تا مردم ایران بیشترین همکاری و همراهی را در صرفه‌جویی و بهینه مصرف کردن مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/131/.

نظر شما