شناسهٔ خبر: 68174884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهردار گچساران:

گرمای طاقت‌فرسا و تولید روزانه ۱۳۰ تن زباله در شهر گچساران؛ پاکبانان را دریابیم

شهردار شهر گچساران از تولید روزانه ۱۳۰ تن زباله در این شهر خبر داد و از مردم خواست در هوای گرم و طاقت‌فرسا به فکر پاکبانان و نیروهای خدماتی باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، رضا قشقایی، امروز_ سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: پاکیزگی محلات و معابر بسیار مهم است و پاکبانان شهرداری دوگنبدان در این خصوص شبانه‌روز تلاش می‌کنند.

وی افزود: پاکیزگی و نظافت شهری با توجه به تلاش‌های پاکبانان نیازمند همکاری و رعایت برخی مسائل از سوی شهروندان است.

شهردار گچساران گفت: متأسفانه در برخی محلات، معابر و کانال‌های سطح شهر گچساران ریختن زباله از سوی شهروندان در جوب‌ها، جداول و کانال‌ها بسیار دیده می‌شود که این امر باعث زشت شدن منظر شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: با ریختن زباله در محلات زمینه برای به وجود آمدن میکروب‌ها و برخی بیماری‌ها ایجاد می‌شود.

قشقایی خاطرنشان کرد: قرار ندادن زباله‌ها در ساعات اعلام شده از سوی شهروندان و مواردی که عنوان شد، در هوای گرم و طاقت‌فرسا زحمات پاکبانان خدوم را دوچندان می‌کند.

وی افزود: روزانه ۱۳۰ تُن زباله در این شهر و بیشتر در ماه‌های گرم سال تولید و برای دفن به محل پسماند زباله شهری منتقل می‌شود.

شهردار گچساران گفت: این میزان زباله به وسیله ۱۲ دستگاه ماشین مخصوص حمل زباله در دو شیفت کاری و پنج دستگاه ماشین لجن‌کش جمع‌آوری می‌شود.

وی تصریح کرد: زباله‌های بخشی از شهر گچساران از سوی پیمانکار روزانه به‌وسیله پنج دستگاه ماشین پرسی مخصوص حمل زباله و پنج دستگاه ماشین لجن‌کش به محل پسماند انتقال داده می‌شود.

قشقایی خاطرنشان کرد: تنظیفات خیابان‌ها و جدول‌های این شهر از سوی یک دستگاه ماشین جارو و دو دستگاه تانکر شست‌وشو از سوی نقلیه شهرداری گچساران انجام می‌شود.

وی افزود: لایروبی جدول‌ها در محلات مختلف شهر از سوی نیروهای خدماتی و ماشین‌آلات سنگین شامل بیل مکانیکی، مینی‌لودر و کمپرسی به‌صورت امانی انجام می‌شود.

شهردار گچساران گفت: عملیات نصب بیش از ۱۰۰ سطل زباله در مسیرهای پرتردد و سایت مسکن مهر گچساران از سوی شهرداری گچساران در راستای پیشگیری از پراکندگی زباله در سطح معابر، مرکز شهر و محلات مختلف شهر در حال اجرا است.

نظر شما