شناسهٔ خبر: 68176507 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح شرقی مشهد تا ۲ ماه آینده

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد از آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه بزرگ اتوبوس مفتح شرقی تا ۲ ماه آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر مشهد، مجید نژادحسین، اظهارداشت: بودجه شهرداری 56 همت و 27.4 همت بودجه عمرانی بوده که از این مقدار 12.5 همت مربوط به کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک است. در شورای ششم چند پروژه اساسی انجام شد که مهمترین آن بازگشایی معابر پادگان لشکر 77 با همت شهردار وقت آقای ارجائی بود.

وی افزود: در این پروژه حدود 400 هکتار زمین در بافت مرکزی شهر توافق صورت گرفت، چهار بلوار 35 متری احداث شد و پنجمین بلوار نیز به زودی احداث خواهد شد. براساس این توافق 7 هکتار سرانه فرهنگی، ٢٢ هکتار سرانه معابر، 50 هکتار سرانه فضای سبز، 104 هکتار سرانه ورزشی و 3 هکتار سرانه آموزشی و 25 هکتار سرانه درمانی در بافت مرکزی شهر افزایش یافت. همچنین توافق حدود 400 هکتار در بافت پیرامونی مرکز شهر انجام شده است.

نژادحسین تصریح کرد: چند پروژه در دوره ششم تکمیل شده که شامل پروژه تقاطع چهار سطحی آزادگان، استخر شهید قربانی مربوط به دوره چهارم بوده و در ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیشرفت فیزیکی این پروژه 35 درصد بود که در این دوره به اتمام رسید هچنین تقاطع غیر همسطح خلیج فارس نیز در این دوره تکمیل شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: هزینه کل پروژه دوربرگردان غیر همسطح شهید میرزایی 105 میلیارد تومان بود که در انتهای سال تکمیل و به بهرداری رسید. تعریض پل دهرود که مطالبه چندین ساله مردم و پیشرفت فیزیکی آن صفر بود با 6 ماه پیگیری انجام شد. تعریض پل جاده سرخس و تقاطع غیر همسطح و امتداد قمر بنی هاشم از دیگر پروژه‌های انجام شده در این دوره مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: در تقاطع غیر همسطح و بلوار قمر بنی هاشم آیت‌الله مروی تولیت آستان قدس رضوی همکاری جدی با ما داشتند و تشکر ویژه‌ای از ایشان دارم از جمله پروژه‌های در دست اقدام سطح سوم تقاطع شهید فهمیده بود که 22  بهمن 1402 با اعتبار 417 میلیارد تومان آغاز شده است.

نژادحسین بیان کرد: سطح سوم تقاطع خیام - سپاد که 22 بهمن 1402 با 430 میلیارد تومان آغاز شده، ایوان سلام و جلو‌خان پایانه امام رضا(ع) در سال 1400 با 148 میلیارد، اتصال تقاطع انقلاب اسلامی به بلوار نماز دهه فجر 1402 با 213  میلیارد تومان و پایانه اتوبوسرانی شهید مفتح شرقی که در شهریورماه 1402 آغاز شده و در دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید، از دیگر ‌پروژه‌های عمرانی مشهد الرضا(ع) است. کاری که با همکاری همه اعضای شورا انجام شد راه‌اندازی نهضت آسفالت با هدف‌گذاری چهار میلیون متر مربع تا پایان سال است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: در سال گذشته کل آسفالت انجام شده 800 هزار متر مربع بود و از زمان تصویب این مصوبه یک میلیون متر مربع آسفالت انجام شده که تاکنون معادل یک سال گذشته بوده و تقریبا هر شب 20 تا 30 هزار متر مربع آسفالت انجام می‌شود. با توافقی که با شهردار داشتیم ال سی بانکی به مبلغ 200 میلیارد تومان تا آخر هفته و برات کارت به مبلغ 200 میلیارد تومان تا 10 شهریورماه مازاد بر این اعتبارات تامین خواهد شد و نهضت آسفالت ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دوربرگردان شرقی ابوطالب با اعتبار 200 میلیارد تومان تا 15 شهریورماه کلنگ‌زنی خواهد شد. تقاطع غیر همسطح امام حسن مجتبی(ع) با اعتبار 500 میلیارد تومان تا 20 مهرماه، دور برگردان‌ها و تقاطع غیر همسطح شاهنامه به پیامبر اعظم با اعتبار 250 میلیارد تومان و معابر میان‌گذر شمالی و جنوبی با اعتبار 500 میلیارد تومان که گذر جنوبی تا 15 شهریور‌ماه و میان‌گذر شمالی در اول آذر و دوربرگردان غیر همسطح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اعتبار 400 میلیارد تومان در 15 آبان کلنگ‌زنی خواهد شد.

نژادحسین ادامه داد: تقاطع غیر همسطح مشهد شاندیز طرقبه با اعتبار 250 میلیارد تومان که مرز مشترک شاندیز و طرقبه است، شهردار و اعضای شورا موافقت خود را اعلام کردند و اما نیاز است تا استانداری ورود داشته باشد تا کمک کنند این پروژه احداث شود. از اقدامات دیگر انعقاد قرارداد 450 دستگاه اتوبوس درون‌شهری در این دوره بوده که با چهار همت انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: قرارداد خرید 100 دستگاه اتوبوس MAN در مرحله ثبت سفارش است. همچنین 200 دستگاه اتوبوس 12 متری و 50 دستگاه 18 متری که قرارداد آن ابلاغ و شرکت جهت اخذ ضمانت‌نامه به بانک تجارت معرفی شده است. 45 دستگاه سامانه سیر بوده که 76 میلیارد تومان مورد نیاز است. 16 میلیارد تومان واریز برای 9 دستگاه اتوبوس انجام و تاکنون 20 دستگاه اتوبوس پارسیان تحویل داده شده، 39  دستگاه دیگر تا پایان شهریور‌ماه انجام می‌شود.

نژادحسین خاطرنشان‌کرد: با همت آقای ارجائی معاون سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبلغ 100 میلیارد تومان برای بازسازی 200 دستگاه اتوبوس اختصاص یافته است؛ انعقاد قرارداد 60 دستگاه واگن خط یک قطار شهری با اعتبار شش و نیم همت مناقصه و پیمانکار انتخاب شده است و در مرحله انعقاد قرارداد هستیم. بهره‌برداری از فاز یک خط سه قطار شهری مشهد و همچنین ایستگاه سلامت در خط دو قطار شهری در دهه فجر در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/282

نظر شما