شناسهٔ خبر: 68173942 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده انتظامی: سرقت در همدان از ابتدای سال ۲۳ درصد کاهش یافت

همدان- ایرنا- فرمانده انتظامی استان همدان گفت: مجموع سرقت های مهم در استان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ درصد، سرقت های خرد ۲۴ درصد و در مجموع سرقت ها ۲۳ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سلمان امیری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: همچنین میزان کشف سرقت های مهم در این مدت زمان ۳۰ درصد، کشف سرقت خرد ۴۴ سرقت و مجموع کشف سرقت ها ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: هنگام ترک خانه با روشن نگه داشتن یک چراغ منزل مسکونی مشرف به خیابان از زمان اذان مغرب ۹۰ درصد از سرقت اثاثیه منزل جلوگیری می شود.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: امنیت یک موضوع بین بخشی است که با تعامل نهادها و اقشار مختلف مردم می توان به آن دست یافت در این راستا فراجا نگاه ویژه ای به جایگاه و نقش رسانه دارد.

سردار امیری با بیان اینکه اهمیت احساس امنیت از خود امنیت بالاتر است تاکید کرد: فعالیت های رسانه باید در راستای آگاهی بخشی به مردم و تقویت پلیس برای اجرای ماموریت های محوله باشد.

وی یکی از مشکلات شهر همدان را ترافیک دانست و گفت: باید از ابزار الکترونیکی برای کنترل ترافیک استفاده کرد در حالیکه دوربین پایش و کنترل سرعت در شهر همدان کم است و چراغ ها نیز هنوز هوشمند نشدند.

فرمانده انتظامی استان همدان تاکید کرد: شهرداری باید نسبت به نصب دوربین های ثبت سرعت به ویژه در معابر پر ترافیک از جمله بلوار بعثت اقدام کند تا رانندگان متخلف در صورت تردد با سرعت غیرمجاز اعمال قانون شوند.

سردار امیری افزود: کارهای زیادی در حوزه ترافیک استان صورت گرفته اما این فعالیت ها پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم نیست بنابراین انتظار می رود رسانه ها با بازنشر مطالبات و کمبودها مسئولان را پای کار بیاورند.

رشد جرائم سایبری

وی بیان کرد: با وجود اطلاع رسانی وسیع در زمینه کلیک نکردن بر روی لینک های ناشناس و آلوده و بی توجهی به پیامک هایی که از شماره های ناشناس ارسال می سود اما همچنان شاهد این کم توجهی و خالی شدن حساب بانکی افراد هستیم.

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه جرایم سایبری امسال هشت درصد افزایش داشته است گفت: در صورت برداشت غیرمتعارف از حساب بانکی ، مالباختگان موضوع را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا سریع حساب مسدود شود.

سردار امیری ادامه داد: تلاش کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات و ردیابی و مسدودکردن حساب کلاهبرداران سایبری موجب شده روزانه یک تا ۲ میلیارد ریال به حساب مالباختگان در همدان بازگردد.

وی بیان کرد: میزان کشفیات پلیس فتا و برخورد با کلاهبرداران سایبری در سال جاری ۵۸ درصد افزایش یافته که در این باره بر اساس ارزیاب های صورت گرفته پلیس فتا همدان رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

کشف سه تن مواد مخدر

فرمانده انتظامی استان همدان اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۴ کیلوگرم انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شده و میزان کشفیات سه درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

سردار امیری افزود: ۳۹۲ هزار تماس با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در این مدت زمان برقرار شده که یک درصد افزایش داشته است و از این میزان ۱۴۲ هزار تماس منجر به عملیات شده و یک درصد تماس ها مزاحمت تلفنی بوده است.

وی افزود: ۴۷۱ هزار و ۱۷۲ اخطاریه برای وسایل نقلیه متخلف در درون شهر و ۱۰۳ هزار و ۲۷۹ مورد اعمال قانون توسط پلیس راه صورت گرفته که در حوزه برون شهری سه درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان همدان بیان کرد: با وجود افزایش تردد خودروها اما میزان وقوع تصادفات درون و برون شهری ۲۰ درصد کاهش داشته است.

سردار امیری گفت: ۸۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می دهد که این آمار نشان دهنده تاثیر خستگی و عجله برای رسیدن به مقصد در افزایش سوانح رانندگی است.

وی ادامه داد: ۱۳.۸ درصد تصادفات برون شهری در مسیرهای فرعی و روستایی رخ می دهد که بیانگر ناایمن و غیراستاندارد بودن برخی از مسیرها روستایی و بروز تصادفات فوتی دسته جمعی سرنشینان خودرو است.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: بیشترین تخلف های رانندگی ثبت شده در سال جاری به ترتیب سرعت و سبقت غیرمجاز و نقص در سیستم روشنایی خودرو است و امسال تاکنون یک هزار و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت و یک هزار و ۶۴۶ دستگاه خودرو متخلف توقیف شد.

سردار امیری گفت: سامانه چاپ گذرنامه زیارتی تحویل ۱۰ استان شده که یک دستگاه هم به همدان تعلق گرفت و میزان زمان صدور و تحویل گذرنامه را به چند ساعت کاهش داد.

وی از زائران خواست به جای مراجعه حضوری، در منزل با استفاده از نرم افزار «پلیس من» نسبت به دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند که در این راستا میزان درخواست ها با استفاده از این نرم افزار از یک هزار و ۵۱۴ مورد در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۶۷۱ مورد در محرم امسال رسیده است.

فرمانده انتظامی استان همدان درباره عملکرد پلیس امنیت اقتصادی هم گفت: ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون کشف و ضبط شده است که ۵۸ درصد افزایش نسبت به زمان مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

سردار امیری ادامه داد: عوامل پلیس امنیت اقتصادی ۵۶۵ متهم را دستگیر کردند و در این مدت زمان ۵۷۰ پرونده برای قاچاقچیان کالا با سه درصد افزایش تشکیل شده است.

نظر شما