شناسهٔ خبر: 68178740 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی استان همدان خبر داد؛

رشد ۸ درصدی جرایم سایبری در همدان

همدان-فرمانده انتظامی استان همدان گفت: امسال جرایم سایبری هشت درصد افزایش داشته است.‌

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سلمان امیری صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون مجموع سرقت‌های مهم در استان ۲۰ درصد کاهش داشته است، افزود: برای سرقت‌های خرد ۲۴ درصد کاهش و مجموع سرقت‌ها با کاهش ۲۳ درصدی روبرو بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه وقوع تصادفات درون شهری و برون شهری ۲۰ درصد کاهش داشته است، اظهار کرد: این در حالی است که با افزایش تردد خودروها مواجه هستیم.

امیری با اشاره به اینکه ۸۶ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهد، یادآور شد: خستگی، خواب آلودگی و عجله برای رسیدن به مقصد مهم‌ترین دلایل افزایش سوانح رانندگی گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل اقدامات ارزشمندی برای رفع نقاط حادثه‌خیز استان انجام و ۳۰ نقطه اصلاح شد، عنوان کرد: با این وجود در حوزه برون شهری و روستایی مشکلاتی داریم و جاده‌های روستایی همدان ناامن است و گاهاً شاهد تصادفات چند نفری هستیم‌.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۶۰ دستگاه موتورسیکلت و یک هزار و ۶۴۶ دستگاه خودرو متخلف توقیف شده است.

امیری درباره صدور گذرنامه در استان بیان کرد: سامانه چاپ گذرنامه زیارتی زمان صدور و تحویل گذرنامه را به چند ساعت کاهش داده است، علاوه بر این، زائران می‌توانند به جای مراجعه حضوری در منزل با استفاده از نرم‌افزار «پلیس من» نسبت به دریافت گذرنامه زیارتی اقدام کنند.‌

وی ادامه داد: میزان درخواست‌ها از این نرم افزار از یک هزار و ۵۱۴ مورد در سال گذشته به ۱۰ هزار و ۶۷۱ مورد در محرم امسال رسیده است.

امیری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شده است، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان همدان با اعلام اینکه امسال جرایم سایبری هشت درصد افزایش داشته است، گفت: اگر هموطنان با برداشت غیرمتعارف از حساب بانکی خود مواجه شدند می‌توانند موضوع را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا حساب مسدود شود.

امیری در ادامه خاطرنشان کرد: امنیت یک موضوع بین بخشی است و در صورت همکاری مردم و رسانه‌ها با پلیس می‌توان امنیت مطلوب‌تری در کشور و استان حکم فرما کرد.

وی اضافه کرد: دشمن به دنبال جنگ ترکیبی و جنگ نرم است و از یک سوژه کوچک یک موضوع حاد درست می‌کند و رسانه‌ها باید دقت کنند که در این‌طور مواقع در تیم دشمن بازی نکنند.

نظر شما