شناسهٔ خبر: 68173380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استقرار ۴۰ دستگاه آمبولانس در مرز چزابه

سخنگوی اورژانس خوزستان، با اعلام خبر آماده‌باش کامل این سازمان از ابتدای هفدهم مردادماه برای مراسم اربعین گفت: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران، در مسیر چزابه ۴۰ نقطه را به منظور استقرار تیم‌های عملیاتی اورژانس با استفاده از کانکس‌ها آماده کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا از خوزستان، عارف اصل شرهانی اظهار کرد: پنج اتاق سرد مجهز به تجهیزات سرمایشی در پنج نقطه از مسیر چزابه برای راحتی زائران تهیه شده و بنرهای آموزشی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی بر روی این اتاق‌ها نصب شده است.
 
شرهانی اظهار داشت: در حال حاضر ۴۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران مستقر شده‌اند و بالگرد اورژانس هوایی نیز به صورت آماده‌باش در آشیانه مستقر است.
 
سخنگوی اورژانس خوزستان از استانداری و سایر مسئولان که برای کاهش گرما در منطقه مرزی پوشش سقفی، سایه‌بان و مه‌پاش فراهم کرده‌اند، تشکر کرد و افزود: همکاران ما در حال ارائه آموزش‌های لازم به زائران در خصوص گرمازدگی هستند و تیم‌های بهداشت و درمان نیز در حوزه‌های بهداشتی و درمانی همکاری دارند.
 
وی در ادامه گفت: در صورت بروز هرگونه حادثه یا مشکل، زائران می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. مرکز ارتباطات به صورت ۲۴ ساعته اتفاقات اورژانسی و حوادث منطقه چزابه را پایش می‌کند.
 
شرهانی در پایان توصیه کرد: عزاداران از پوشیدن لباس‌های ضخیم و پلاستیکی خودداری کنند و حتما از کلاه، عینک آفتابی و قمقمه آب استفاده کنند. همچنین در صورتی که در طول مسیر احساس گرما، ضعف یا سرگیجه داشتند، می‌توانند از اتاق‌های سرد تعبیه شده در طول مسیر استفاده کنند.
انتهای پیام/

نظر شما