شناسهٔ خبر: 68163482 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

استقرار ۴۰ تیم عملیاتی اورژانس در مسیر مرز چذابه

دلال آلبوشهبازی

سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از استقرار کانکس و آماده‌سازی ۴۰ نقطه در مسیر چذابه به منظور استقرار تیم‌های عملیاتی اورژانس برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران خبر داد.

صاحب‌خبر -

عارف اصل شرهانی امروز (۲۲ مردادماه) با اشاره به آماده‌باش کامل این سازمان از ۱۷ مردادماه برای مراسم اربعین اظهار کرد: پنج اتاق سرد مجهز به تجهیزات سرمایشی در پنج نقطه از مسیر چذابه برای راحتی زائران تهیه شده و بنرهای آموزشی به زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی روی این اتاق‌ها نصب شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در حال حاضر ۴۰ دستگاه آمبولانس و پنج دستگاه اتوبوس‌آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران مستقر شده‌اند و بالگرد اورژانس هوایی نیز به صورت آماده‌باش در آشیانه مستقر است.

شرهانی با اشاره به فراهم شدن پوشش سقفی، سایه‌بان و مه‌پاش برای کاهش گرما در منطقه مرزی افزود: همکاران ما در حال ارائه آموزش‌های لازم به زائران در خصوص گرمازدگی هستند و تیم‌های بهداشت و درمان نیز در حوزه‌های بهداشتی و درمانی همکاری دارند.

وی بیان کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه یا مشکل، زائران می‌توانند با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند. مرکز ارتباطات به صورت ۲۴ ساعته اتفاقات اورژانسی و حوادث منطقه چذابه را پایش می‌کند.

شرهانی توصیه کرد: عزاداران از پوشیدن لباس‌های ضخیم و پلاستیکی خودداری کنند و حتما از کلاه، عینک آفتابی و قمقمه آب استفاده کنند. همچنین در صورتی که در طول مسیر احساس گرما، ضعف یا سرگیجه داشتند، می‌توانند از اتاق‌های سرد تعبیه شده در طول مسیر استفاده کنند.

انتهای پیام

نظر شما