شناسهٔ خبر: 68172804 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راهپیمایی ۷۶ کیلومتری جاماندگان اربعین در خراسان شمالی برگزار می‌شود

سید پوریا مسلمی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با روز اربعین حسینی، راهپیمایی جاماندگان اربعین در شهرها و روستاهای مختلف استان در مسیری به طول ۷۶ کیلومتر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی امروز (۲۳ مرداد ماه) اظهار کرد: هر سال شاهد حضور پرشور جمع بزرگی از عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی هستیم، ولی جمع زیادی نیز توفیق حضور در کربلای معلی را ندارند.

وی ادامه داد: برای بهره‌مندی مردم استان از فیض پیاده‌روی اربعین در شهرهای مختلف خراسان شمالی، برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی انجام‌ شده است که این مراسم در مرکز استان از میدان شهید تا آستان مقدس امامزاده عباس بن موسی (ع) برگزار می‌شود.

هدایتی افزود: مراسم جاماندگان اربعین در استان خراسان شمالی در ۱۶ مکان شهری و ۶۰ مکان روستایی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین، موکب‌هایی با رویکرد پذیرایی، اقدامات فرهنگی، سلامت و ویزیت رایگان توسط پزشکان و کودک و نوجوان با مشارکت تشکل‌های مردمی و برخی نهادهای خدمت رسان برپا خواهد شد تا حال و هوای مسیر اربعین از نجف تا کربلا برای جاماندگان از آن مراسم تداعی شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: جمع طول مسیرهایی که جاماندگان اربعین در شهرها و روستاها طی می‌کنند، ۷۶ کیلومتر است که این نشان‌دهنده ارادت خالص مردم این استان به اباعبدالله الحسین (ع) و اهل‌ بیت آن امام همام است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، وی از هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های بسیج، مساجد، مردم عزادار استان خراسان شمالی، نهادها و ارگان‌های انقلابی و اصحاب رسانه برای هرچه پرشورتر شدن این مراسم دعوت کرد تا در این مراسم معنوی حضور یابند.

انتهای پیام

نظر شما